A jogszabályi előírások alapján a bérpapírnak olyannak kell lennie, hogy a munkavállaló az elszámolás helyességét és a levonások jogcímét is ellenőrizni tudja – olvasható az Írisz Office oldalán.
Ebből adódóan az elszámolásnak tartalmaznia kell:
- személyes azonosító adatokat
- időadatokat (ledolgozott munkanap, szabadság, betegszabadság)
- alapadatokat (besorolási bér, távolléti díj)
- adóköteles bérek jogcímét és összegét(pl. munkabér, bérpótlékok)
- egyéb juttatásokat (béren kívüli és egyes meghatározott juttatások)
- levont adók és járulékok megnevezését, összegét, kedvezmények elszámolását
- munkáltatót terhelő járulékokat
- bérből történő letiltás jogcímét és összegét
- az összesített bruttó és nettó bért
Az elszámolást részletező bérjegyzéken kívül a bér kifizetését a munkavállaló aláírásával ellátott átvételi elismervénnyel is igazolni szükséges. Az átutalással megfizetett bér igazolására a bérlista szolgál. Amennyiben a munkavállaló a bérét készpénzben kapja meg, úgy annak a hivatalos kifizetése kiadási pénztárbizonylattal történik.
További egyperces válaszok a legfontosabb adózási kérdésekre itt olvashatók!