Szeptember elsejével lépett életbe az új, WLTP-rendszer. Mérései alapján a vásárló végre reális képet kaphat arról, mennyit fogyaszt a kiválasztott kocsi, és az milyen mértékben szennyezi a levegőt. Sok gyártó azonban szállítási és egyéb problémák miatt nem tudta idejében vizsgáztatni új modelljeit, így az eladásokat le kellett állítani. Ezek a gondok legalább az év végéig eltarthatnak.
A probléma a legnagyobb mértékben azokat a gyárakat érintette, amelyek az új rendszer bevezetése előtt nagy mennyiségben dobták piacra a még a régi, NEFZ-eljárásban engedélyeztetett modelljeiket. Ennek következtében szeptembertől a VW-
konszern eladásai 48, a Fiat-csoporté 32, a Renault-é 27 százalékkal csökkentek. A BMW és a Daimler esetében a 10-10 százalékos visszaesés aránylag mérsékelt volt, míg a Porsche vonatkozásában a mintegy kétharmados csökkenés katasztrofális mértéket jelentett.
Különösen nagy mértékben estek vissza az eladások a dízel meghajtású kocsiknál: az EU öt legnagyobb piacán a csökkenés 40 százalék körüli volt. Az értékesített dízelautók aránya szeptemberben 33,6 százalék volt, 10 százalékkal alacsonyabb, mint egy éve. Ugyanakkor a dízelmotorok legújabb nemzedéke, amely megfelel a 6d Temp uniós normának, környezeti szempontból megfelelőnek számít, és ezek a motorok igen hatékonyak.
(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)