A Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közleménye szerint egy Tel Avivból jelentős késéssel érkező járat 195 utassal és 75 darab poggyásszal a fedélzetén nem sokkal éjjel egy óra előtt szállt le a budapesti repülőtéren 2022. június 27-én.
Az első bőrönd kereken öt órával később került szalagra, az utolsó hat percre rá. A közbeeső időben senki semmiféle tájékoztatást nem adott a csomagjaikra váró utasoknak arról, hogy tulajdonukat, értéktárgyaikat mikor kaphatják vissza. Sokan így teljes bizonytalanságban magukra hagyva kénytelenek voltak a reptéren éjszakázni.
Két eljárás indult
A TIM-ben működő közlekedési hatóság hivatalból két eljárást is indított a körülmények feltárása, a felelősök felkutatása érdekében. Az egyikben a földi kiszolgálóról megállapította, hogy a Menzies az érkező poggyászok kirakodására vonatkozó normaidőt az első poggyász esetében 285, az utolsóéban 271 perccel lépte túl.
A társaság saját nyilatkozata szerint öt órával a járat várható érkezése előtt már tudott arról, hogy a légijármű késni fog. Ennek ellenére a cég több munkavállalóját tervezett beosztásuk lejárta előtt hazaengedte, a munkaerő-szervezésben is csak hátráltatta tehát az érkező járatok mielőbbi kirakodását.
A szakmai követelmények egyértelmű megszegése miatt közigazgatási szankcióként 5 millió forint bírságot szabtak ki a földi kiszolgálóra.