Ők lehetnek a nehéz időszak nyertesei

A vállalkozók többsége megijed attól, amit a hírekben hall és elkezdi behúzni a féket, de a cégvezetőknek ilyenkor nem szabad hagynia, hogy megtévesszék őket. Gál Kristóf vállalkozásfejlesztő szakember elmondta, a negatív gazdasági hatások ellensúlyozására léteznek olyan költséghatékony megoldások, ami egy kritikus időszakban erősebbé teheti a cégeket a konkurenciákkal szemben. Példaként említette a folyamatok és rendszerek kézben tartását, a munkatársak megbecsülését és a pénzügyek átláthatóságát egyaránt.

A dráguló energiaárak mellett a munkavállalók bérigénye is egyre magasabb ezekben a hónapokban, a cégeknek emiatt talán minden korábbinál okosabban kell döntéseket hozniuk annak érdekében, hogy a működtetés nemcsak biztosított, de profitábilis is maradjon az előttünk álló nehéz időszakban.

Jól is ki lehet jönni. (Fotó: Depositphotos)
Jól is ki lehet jönni. (Fotó: Depositphotos)


Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója elmondta, a borúlátó prognózisok rengeteg vállalkozót sarkallnak arra, hogy visszavegyenek a tempóból, csökkentsék a kiadásaikat, holott pont abból adódhat a legnagyobb baj, ha a cégvezetők nem látnak tisztán, hagyják befolyásolni magukat és nem a fejlődésre összpontosítanak.



A vállalkozásfejlesztő szakember felhívta rá a figyelmet, ilyenkor az egyik legnagyobb elkövethető hiba az, ha valaki teljesen megvágja a marketingköltségeit.

„Nagyon fontos, hogy a kialakult környezetben a meglévő vevőkkel és ügyfelekkel kell többet foglalkozni. A cégeknek ilyenkor azokra kell fókuszálniuk, akik már vásároltak náluk vagy igénybe vették a szolgáltatásaikat, és feltehetően elégedettek azzal. Új embereket békeidőben is nehezebb és egyben a legdrágább is meggyőzni, akiknek viszont van jó tapasztalata, nagyobb eséllyel térnek vissza hozzánk” – magyarázta.

Ezzel kapcsolatban megjegyezte, a sokat és jól kommunikáló cégek is nagy nyertesek lehetnek a közeljövőben. Ehhez nem is feltétlen szüksége több százezer forintot elkölteni a Facebookon vagy a Google-n, hiszen a vevőket blogposztokkal vagy a közösségi médiában közzétett, jól targetált bejegyzésekkel is el lehet ma már viszonylag egyszerűen érni. Tartalmakat mindenki képes ma már írni, de könnyen ki lehet tűnni a tömegből kreatív videók gyártásából, főleg akkor, amikor a többség inkább visszavesz a tempóból.

Véleményvezér

Kamu jelenléti íveket írtak alá a fideszes EP-képviselők

Kamu jelenléti íveket írtak alá a fideszes EP-képviselők 

Eddig se feszítették szét a munka istrángját a fideszes EP-képviselők.
Nagy a baj, már többet fizetünk az uniónak, mint amit kapunk

Nagy a baj, már többet fizetünk az uniónak, mint amit kapunk 

Meddig megyünk lefelé a gödörbe?
Olimpiát rendeznénk, de közben a több mint 60 éves HÉV szerelvények cseréjére sincs pénz

Olimpiát rendeznénk, de közben a több mint 60 éves HÉV szerelvények cseréjére sincs pénz 

Lassú, de legalább rázós a magyar HÉV élmény.
Magyar Péter szerint már nincs is rezsicsökkentés Magyarországon

Magyar Péter szerint már nincs is rezsicsökkentés Magyarországon 

Magyar Péter és a kormánytagok most Európa színe-java előtt vívnak egymással.
Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell

Fotóalbumot készített Hadházy Ákos a magyar kórházi kosztokról, ezt látni kell 

Nem finom, de legalább nem is gusztusos.
Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el

Véget ért az amerikai dokkmunkások sztrájkja, hatalmas sikert értek el 

A logisztikai költségek tovább nőnek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo