A dráguló energiaárak mellett a munkavállalók bérigénye is egyre magasabb ezekben a hónapokban, a cégeknek emiatt talán minden korábbinál okosabban kell döntéseket hozniuk annak érdekében, hogy a működtetés nemcsak biztosított, de profitábilis is maradjon az előttünk álló nehéz időszakban.
Gál Kristóf, a Klikkmarketing alapítója elmondta, a borúlátó prognózisok rengeteg vállalkozót sarkallnak arra, hogy visszavegyenek a tempóból, csökkentsék a kiadásaikat, holott pont abból adódhat a legnagyobb baj, ha a cégvezetők nem látnak tisztán, hagyják befolyásolni magukat és nem a fejlődésre összpontosítanak.
A vállalkozásfejlesztő szakember felhívta rá a figyelmet, ilyenkor az egyik legnagyobb elkövethető hiba az, ha valaki teljesen megvágja a marketingköltségeit.
„Nagyon fontos, hogy a kialakult környezetben a meglévő vevőkkel és ügyfelekkel kell többet foglalkozni. A cégeknek ilyenkor azokra kell fókuszálniuk, akik már vásároltak náluk vagy igénybe vették a szolgáltatásaikat, és feltehetően elégedettek azzal. Új embereket békeidőben is nehezebb és egyben a legdrágább is meggyőzni, akiknek viszont van jó tapasztalata, nagyobb eséllyel térnek vissza hozzánk” – magyarázta.
Ezzel kapcsolatban megjegyezte, a sokat és jól kommunikáló cégek is nagy nyertesek lehetnek a közeljövőben. Ehhez nem is feltétlen szüksége több százezer forintot elkölteni a Facebookon vagy a Google-n, hiszen a vevőket blogposztokkal vagy a közösségi médiában közzétett, jól targetált bejegyzésekkel is el lehet ma már viszonylag egyszerűen érni. Tartalmakat mindenki képes ma már írni, de könnyen ki lehet tűnni a tömegből kreatív videók gyártásából, főleg akkor, amikor a többség inkább visszavesz a tempóból.