Net vagy halál

Egyre több ipari vásárló közvetlenül a gyártótól szerzi be a termékeket. Ha a disztribútorok meg akarják őrizni piaci pozícióikat, ki kell használniuk az e-kereskedelmi csatornák teljes potenciálját és kiemelkedő vásárlási élményt kell nyújtaniuk.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

A változó piaci feltételek kihatnak az ipari disztribútorok hagyományos üzleti modelljére is - erre a következtetésre jutott a UPS (NYSE: UPS) 719 beszerzési szakértő bevonásával készített, Ipari Beszerzési Dinamika (Industrial Buying Dynamics) elnevezésű tanulmánya.

Egyre több ipari vásárló közvetlenül a gyártótól szerzi be a termékeket. A tanulmány szerint már 65 százalékuk kikerüli az ipari disztribútorokat és további 30 százalékuk fontolgatja azt, hogy közvetlenül a gyártótól vásároljon. Mindez azt jelzi, hogy amennyiben az ipari disztribútorok meg akarják őrizni piaci pozícióikat, ki kell használniuk az e-kereskedelmi csatornák teljes potenciálját és kiemelkedő vásárlási élményt kell nyújtaniuk.

A tanulmány eredményei arra is rámutatnak, hogy az európai ipari készletbeszerzők több mint 50 százaléka online vásárol, illetve keres beszerzési forrást, sokuk (42 százalék) pedig ezen a csatornán költi el büdzséje több mint felét. A válaszadók 75 százaléka jelezte továbbá, hogy más, felhasználó-barátabb weboldallal és jobb ügyfélszolgálattal rendelkező disztribútorhoz vinné a költéseit.

Árubeszerzés magánszemélytől
Sok vállalkozásnál merülhet fel, hogy a később értékesített termékeket magánszemélyektől szerzik be. Kerüljük el a kockázatokat!
"Amint az ár- és minőségi sztenderdek találkoznak, a beszerzők olyan kereskedőket akarnak találni, amelyek jobban illenek az elvárásaikhoz akár azért, mert kényelmesebben használható weboldallal rendelkeznek, jobb szolgáltatást nyújtanak, vagy egyszerűen gyorsabban válaszolnak a termékkel kapcsolatos kérdésekre" - mondta Scott Aucuchon, a UPS Europe marketingért felelős alelnöke. "Azért, hogy megőrizzék piaci pozíciójukat, a disztribútoroknak át kell alakítaniuk értékesítési modelljüket és tökéletes szolgáltatást kell nyújtaniuk."

A felmérésben részt vevő ipari beszerzők nagy hányada (78 százaléka) azt is elvárja disztribútoraitól, hogy kínáljanak több helyszíni, eladás utáni szolgáltatást, mint például az adott eszköz beüzemelését, javítását vagy karbantartását. A disztrbútorok azon képessége, hogy hozzáadott értékkel bíró szolgáltatásokat kínáljanak és egyenletes minőségű vásárlói élményt nyújtsanak, kulcsfontosságú lesz az ipari disztribútorok jövőbeli sikerében.

A vásárlói hűség négy alaptétele
Egy piaci rés megtalálása, egy jó szolgáltatás, egy remek termék – ha elég ügyesek és kitartóak vagyunk – hamar megtalálhatja a közönségét. A kihívás innentől kezdve nem csak az, hogy növeljük a vásárlóink, megrendelőink számát, hanem az is, hogy megőrizzük azokat, akik egyszer már minket választottak, s visszatérő, a cégünkhöz, márkánkhoz hű, elkötelezett vásárlók, megrendelők legyenek. Lássuk a négy alaptételt!

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo