Net vagy halál

Egyre több ipari vásárló közvetlenül a gyártótól szerzi be a termékeket. Ha a disztribútorok meg akarják őrizni piaci pozícióikat, ki kell használniuk az e-kereskedelmi csatornák teljes potenciálját és kiemelkedő vásárlási élményt kell nyújtaniuk.

Kép:Pixabay

A változó piaci feltételek kihatnak az ipari disztribútorok hagyományos üzleti modelljére is - erre a következtetésre jutott a UPS (NYSE: UPS) 719 beszerzési szakértő bevonásával készített, Ipari Beszerzési Dinamika (Industrial Buying Dynamics) elnevezésű tanulmánya.

Egyre több ipari vásárló közvetlenül a gyártótól szerzi be a termékeket. A tanulmány szerint már 65 százalékuk kikerüli az ipari disztribútorokat és további 30 százalékuk fontolgatja azt, hogy közvetlenül a gyártótól vásároljon. Mindez azt jelzi, hogy amennyiben az ipari disztribútorok meg akarják őrizni piaci pozícióikat, ki kell használniuk az e-kereskedelmi csatornák teljes potenciálját és kiemelkedő vásárlási élményt kell nyújtaniuk.

A tanulmány eredményei arra is rámutatnak, hogy az európai ipari készletbeszerzők több mint 50 százaléka online vásárol, illetve keres beszerzési forrást, sokuk (42 százalék) pedig ezen a csatornán költi el büdzséje több mint felét. A válaszadók 75 százaléka jelezte továbbá, hogy más, felhasználó-barátabb weboldallal és jobb ügyfélszolgálattal rendelkező disztribútorhoz vinné a költéseit.

Árubeszerzés magánszemélytől
Sok vállalkozásnál merülhet fel, hogy a később értékesített termékeket magánszemélyektől szerzik be. Kerüljük el a kockázatokat!
"Amint az ár- és minőségi sztenderdek találkoznak, a beszerzők olyan kereskedőket akarnak találni, amelyek jobban illenek az elvárásaikhoz akár azért, mert kényelmesebben használható weboldallal rendelkeznek, jobb szolgáltatást nyújtanak, vagy egyszerűen gyorsabban válaszolnak a termékkel kapcsolatos kérdésekre" - mondta Scott Aucuchon, a UPS Europe marketingért felelős alelnöke. "Azért, hogy megőrizzék piaci pozíciójukat, a disztribútoroknak át kell alakítaniuk értékesítési modelljüket és tökéletes szolgáltatást kell nyújtaniuk."

A felmérésben részt vevő ipari beszerzők nagy hányada (78 százaléka) azt is elvárja disztribútoraitól, hogy kínáljanak több helyszíni, eladás utáni szolgáltatást, mint például az adott eszköz beüzemelését, javítását vagy karbantartását. A disztrbútorok azon képessége, hogy hozzáadott értékkel bíró szolgáltatásokat kínáljanak és egyenletes minőségű vásárlói élményt nyújtsanak, kulcsfontosságú lesz az ipari disztribútorok jövőbeli sikerében.

A vásárlói hűség négy alaptétele
Egy piaci rés megtalálása, egy jó szolgáltatás, egy remek termék – ha elég ügyesek és kitartóak vagyunk – hamar megtalálhatja a közönségét. A kihívás innentől kezdve nem csak az, hogy növeljük a vásárlóink, megrendelőink számát, hanem az is, hogy megőrizzük azokat, akik egyszer már minket választottak, s visszatérő, a cégünkhöz, márkánkhoz hű, elkötelezett vásárlók, megrendelők legyenek. Lássuk a négy alaptételt!

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo