Nem figyelik partnereiket a magyar cégek

A magyar cégek 57,54 százaléka jelenleg már használ céginformációs szolgáltatást, ám a lekérések főként eseti jellegűek, a vállalatok csak kevesebb mint tíz százaléka használ előfizetéses céginformációs szolgáltatást és cégkivonatot - derül ki a PartnerControll.hu felméréséből.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A PartnerControll.hu 1.068 magyarországi cég bevonásával készült, nem reprezentatív kutatása szerint, a cégek nagy része csupán alkalmanként használja a céginformációt üzleti tevékenységben. A céginformáció használatában a megkérdezett cégek képviselőinek több mint fele még biztos volt, azonban ennek formájával és használatának mélységével kapcsolatban már sokan elbizonytalanodtak - tájékoztatott a szolgáltató.

A legtöbben az interneten fellelhető ingyenes adatok eseti gyűjtését jelölték meg céginformációs forrásként. Nem érte el a 10 százalékot azon válaszadók aránya, akik céginformációt, cégkivonatot használnak. A válaszadók legnagyobb része, 36,27 százaléka új és meglévő partnerei adatainak, hátterének ellenőrzésre használja a begyűjtött információkat, a külföldi céginformációt használók aránya azonban csak 4,59 százalékos volt körükben.

Céginformációkat csőd- és "változásfigyelésre" csak a 21,09 százaléka használja a megkérdezett cégeknek. A PartnerControll.hu szerint ez az arány alacsonynak mondható arra való tekintettel, hogy - adataik alapján - Magyarországon naponta átlagosan 83 vállalat ellen indul fizetésképtelenségi eljárás.

A felmérésből kiderül, hogy a megkérdezett vállalatok 80 százaléka jelenleg kevesebb, mint évi 100 ezer forintot költ céginformációra. A kutatás szerint a céginformációs szolgáltatásokat főként a nagyobb árbevételű vállalatok használják.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo