Súlyos következményekkel fenyeget, ha leáll egy gyár, bank vagy egészségügyi intézmény, pilótaképző iskola irányítási rendszere. Ha ez Európában következik be, az érintett a németországi „Mission Control Center”-hez fordulhat, ha másutt, annak észak-amerikai, brazíliai vagy távol-keleti társa illetékes.
A segélyközpontokban kiválóan képzett, nemzetközi tapasztalatokkal is rendelkező szakemberek dolgoznak, akik képesek a hibák gyors elhárítására. A termékeivel 180 országban jelen lévő SAP összesen jó 95 000 munkatársa közül 4000 dolgozik az ügyfélszolgálat valamelyik területén, az ezer legfontosabb ügyfélnél állandóan jelen van szakemberük az esetleges gondok megoldására. Felkészítésükben a lélektan is szerepet kap: meg kell tudniuk nyugtatni az izgatott ügyfelet, aki aggódik, hogy milliós károkkal járhat a rendszer leállása.
Szerencsés módon viszonylag kevés az ilyen esetek száma, és a legtöbb problémát három órán belül meg tudják oldani. A tapasztalatok szerint azok túlnyomó többsége nem a szoftverrel függ össze: 95 százalékuk hardware probléma. Néha egészen banális, amikor például kimerül egy merevlemez kapacitása.
(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)