Nem a pénz, a biztonság a lényeg

Nem a magas fizetés, hanem a hosszú távú, biztos megélhetés a legvonzóbb dolog a potenciális munkavállalók számára – derült ki a Randstad globális felméréséből. A nőknek a barátságos munkahelyi légkör és a magánélettel való egyensúly megteremtése fontos még álláskereséskor, a férfiak inkább a karrierlehetőségekre koncentrálnak.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép: PP archív

Bár a 2012-es eredményekhez képest nőtt azoknak az aránya, akiknek a versenyképes fizetés a legfontosabb, a legtöbben mégis a stabilitást tartják szem előtt álláskereséskor – derült ki a Randstad Award díjhoz kapcsolódó globális kutatásból, amely többek között azt vizsgálta, mi teszi vonzóvá a vállalatokat álláskereséskor. Az eredmények alapján a hosszú távú biztonság különösen fontos a 40 évesnél idősebbek és az alacsonyabb végzettségűek számára. „A válság kezdete óta sokan tapasztalták, hogy nehéz új munkát találni, valószínűleg ezért tartják vonzóbbnak a hosszú távon is biztos megélhetést nyújtó állásokat a magasabb fizetést ígérő, ám rövidebb távú ajánlatoknál” – magyarázta Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.

Az állásajánlatok megítélésekor az 5 legfontosabb szempont között a fizetés és a biztos munkahely mellett még a jó munkahelyi légkör szerepelt a válaszadók többségénél, ez a tényező főleg a nőknek fontos. Számukra az átlagosnál vonzóbb egy vállalat akkor is, ha rugalmas munkaidőt kínál és könnyen megközelíthető. „Ez feltehetően arra vezethető vissza, hogy sokszor a nőkre hárul a gyermekek gondozásának és a háztartás ellátásának oroszlánrésze” – tette hozzá Baja Sándor. A férfiakra a karrierépítési lehetőségek és a jó vállalatirányítás tesz jó benyomást egy új munkahely mérlegelése során.

Ezek a legvonzóbb iparágak
Az Aon Hewitt Munkáltatói Márka Kutatásás eredményei szerint a sort az IT-telekommunikációs terület vezeti: a 14,000 válaszadó több, mint 10%-a gondolja úgy, hogy ez az iparág vonzó munkahelyeket kínál. Népszerűségben ezt követi az autóipar, a villamosenergia szolgáltatás, a könyvvizsgálat és az államigazgatás területe. A pénzügyi terület vonzósága csökkent, míg tavaly 7%, 2013-ban a válaszadók csupán 6%-a kíván elhelyezkedni a bankszektorban. A szállítmányozás, az idegenforgalom és vendéglátás területek a harmadik helyen állnak a legvonzóbb iparágak sorában, és a non-profit szférát is a válaszadók 6%-a találja vonzónak. A média és az FMCG iparágat a megkérdezettek 5-5%-a gondolta leginkább kecsegtetőnek. Az iparágak rangsorát az építőipar és az energetika zárja.
Érdekes eltéréseket mutatott ki a két nem preferenciái között az Aon Hewitt idei Munkáltatói Márka kutatása is. A nőknél némileg hangsúlyosabban jelenik meg a vezetés emberközpontúsága, a munka-magánélet egyensúlya és a munkahely megközelíthetősége is. Nem csak pár nap plusz szabadság kell azonban a nőknek, több mint 90 ország 26 000 munkavállalója körében végzett felmérés alapján. A válaszadók a rugalmasabb munkakörülményekben és a fokozottabb munkamegosztásban látják a megoldást. A válaszadók körében kevésbé népszerű megoldásnak tűnt a kismamák visszacsábítására a szabadnapok számának növelése, amely annak jele, hogy inkább a munkamódszerek megváltoztatására van szükség, nem csupán pár nap extra pihenésre.

A férfiak jobban figyelembe veszik a vállalat sikerességét, innovativitását, valamint a szervezet által nyújtott szakmai fejlődési lehetőségeket, de azt is, hogy mennyire van lehetőségük mások vezetésére. További részleteket itt olvashat.

A fiatalokat és a magasan képzett munkavállalókat az előrelépés lehetősége – akár nemzetközi szinten is – szintén az átlagosnál jobban motiválja, és – a másik kutatás eredményei szerint meglehetősen felülértékelik magukat a piacon.

Megéri az elégedett munkavállaló
Az Aon Hewitt szerint ahogy a vállalat munkavállalóinak elkötelezettsége nő, úgy lesz egyre nagyobb azok aránya, akik szívesen ajánlják a céget álláskereső ismerőseiknek, ezáltal növekszik a vállalat vonzósága a munkaerőpiacon. Érdekes összefüggés, hogy a munkavállalói ajánlási index és a fogyasztói elégedettség között is erős a korreláció. Ha magas a belső elkötelezettség, így az ajánlási index is, a kollégák motiváltak a magas teljesítményre, ezáltal nőnek az üzleti eredmények és a minőség, a lánc végén pedig a fogyasztók is elégedettek, és továbbajánlják a terméket vagy szolgáltatást.
Miért szeretjük a munkánkat?

A kutatás eredményei szerint négy fő összetevő garantálja a jó munkahelyi légkört: ha a vezetőség fel- és elismeri a jó munkát, ha egy csapat tagjának érzik magukat a kollégák, ha a munkatársak tisztelik egymást, és nyílt, őszinte kommunikáció zajlik a vállalaton belül. „Ugyanakkor egy generációs szakadék is kimutatható: az idősebbek a munkájuk elismerésére, feladatmegosztásra és csapatmunkára vágynak, míg a fiatalok akkor érzik jól magukat, ha barátokat találnak a munkahelyen” – ismertette a részletes eredményeket a Randstad ügyvezető igazgatója.

A válaszok alapján a többség akkor gondolja érdekesnek a munkáját, ha jól tudja kamatoztatni a képességeit, de a független munkavégzés is fontos a válaszadók harmadának. Egy esetleges munkahelyváltástól leginkább az tartja vissza a megkérdezetteket, ha a jelenlegi munkáltatójuk stabil állást biztosít számukra, és ezzel összhangban a többség (55 százalék) távozik, ha a juttatásait nem vagy csak részben kapja meg.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo