Nem a hétfői hírlevél a legjobb, hanem a hajnali

Nem egy esetben mítoszként élő berögződéseket is sikerült cáfolnia az analitikai eszközöket fejlesztő Yesware felmérésnek, amelyben a céges marketing levelek küldését – és az arra érkező válaszok gyakoriságát vizsgálták.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Amikor munkahelyi levelet küldünk, rendkívül fontos annak időzítése. Különösen akkor, ha az emaillel egy termék vagy szolgáltatás megvásárlására, használatára akarjuk buzdítani a potenciális címzettet. Kereskedői körökben elterjedt nézet szerint erre a hétfő reggeli időpont a legalkalmasabb, hiszen a munkába frissen, kipihenten érkező célszemély levelesládájának tetején fog csücsülni az üzenet. Az érdeklődést az is fokozhatja, hogy még nem volt idő a heti feladatok tengerében elsüllyedni. (Így folytathat eredményes villámkampányt négy egyszerű emaillel!)

Nos, ezt a vélekedést cáfolta a gyakorlat. A Yesware adatai szerint egyáltalán nem mutatható ki komoly korreláció a levélküldés napja és annak hatékonysága között. Azonban a mítosznak van némi igazságalapja, legalábbis a reggeli órákat illetően. Az elemzés szerint a kora reggel küldött leveleknél volt a legjobb a gyors válaszok aránya. Igaz, hasonlóan kimagasló volt ugyanez a mutató a kora este továbbított üzenetek esetében – írta együttműködő partnerünk, a Bitport.hu.

Csak tömören!

Szintén sok fejben él a hit, miszerint minél rövidebb, frappánsabb egy címsor, annál jobb az esély a megnyitásra. Ám ez a vélekedés is megbukni látszik az adatokkal alátámasztott felmérés tanúsága szerint. Az eredményesség szinte teljesen állandó, azaz ugyanolyan jó, vagy éppen rossz lehet bármelyik változat. A lényeg inkább a tartalomban, a figyelemfelkeltésre alkalmas szavak használatában, és nem a hosszban rejlik.

Vagy rögtön, vagy sehogy

Az is sokak által hangoztatott dolog, hogy a ma megírt levélre leghamarabb holnapra várj választ. Érdekes módon ez sem igaz. Ha egy kiküldött megkeresésre nem érkezik még aznap reakció, akkor gyakorlatilag keresztet is vethetünk rá. Ugyanakkor a cég felmérése arra is felhívja a figyelmet, hogy a salesnek nem érdemes lemondania a nem válaszolókról. Az adatok szerint az első emailt válasz nélkül hagyók több mint ötöde aktivizálható egy második levéllel. Sőt, ha ez sem jön be, az ezt követő harmadik, negyedik, sokadik levélküldéseknek is van még összesen 25 százalék esélye a válasz kicsikarására.  (Legfeljebb 90 naponként kommunikáljunk az ügyfelekkel, ellenkező esetben elveszítjük őket.)

A cikk folytatása itt olvasható!

ENGEDJÜK EL, AKI MENNI AKAR!
Sok email marketinget folytató vállalkozás nincs tisztában azzal, hogy milyen fontos a leiratkozások – és a leiratkozók – megfelelő kezelése. Pedig aki nem biztosítja ezt a lehetőséget a hírlevelében súlyos büntetésre számíthat.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo