Nem a hétfői hírlevél a legjobb, hanem a hajnali

Nem egy esetben mítoszként élő berögződéseket is sikerült cáfolnia az analitikai eszközöket fejlesztő Yesware felmérésnek, amelyben a céges marketing levelek küldését – és az arra érkező válaszok gyakoriságát vizsgálták.

Kép: Pixabay

Amikor munkahelyi levelet küldünk, rendkívül fontos annak időzítése. Különösen akkor, ha az emaillel egy termék vagy szolgáltatás megvásárlására, használatára akarjuk buzdítani a potenciális címzettet. Kereskedői körökben elterjedt nézet szerint erre a hétfő reggeli időpont a legalkalmasabb, hiszen a munkába frissen, kipihenten érkező célszemély levelesládájának tetején fog csücsülni az üzenet. Az érdeklődést az is fokozhatja, hogy még nem volt idő a heti feladatok tengerében elsüllyedni. (Így folytathat eredményes villámkampányt négy egyszerű emaillel!)

Nos, ezt a vélekedést cáfolta a gyakorlat. A Yesware adatai szerint egyáltalán nem mutatható ki komoly korreláció a levélküldés napja és annak hatékonysága között. Azonban a mítosznak van némi igazságalapja, legalábbis a reggeli órákat illetően. Az elemzés szerint a kora reggel küldött leveleknél volt a legjobb a gyors válaszok aránya. Igaz, hasonlóan kimagasló volt ugyanez a mutató a kora este továbbított üzenetek esetében – írta együttműködő partnerünk, a Bitport.hu.

Csak tömören!

Szintén sok fejben él a hit, miszerint minél rövidebb, frappánsabb egy címsor, annál jobb az esély a megnyitásra. Ám ez a vélekedés is megbukni látszik az adatokkal alátámasztott felmérés tanúsága szerint. Az eredményesség szinte teljesen állandó, azaz ugyanolyan jó, vagy éppen rossz lehet bármelyik változat. A lényeg inkább a tartalomban, a figyelemfelkeltésre alkalmas szavak használatában, és nem a hosszban rejlik.

Vagy rögtön, vagy sehogy

Az is sokak által hangoztatott dolog, hogy a ma megírt levélre leghamarabb holnapra várj választ. Érdekes módon ez sem igaz. Ha egy kiküldött megkeresésre nem érkezik még aznap reakció, akkor gyakorlatilag keresztet is vethetünk rá. Ugyanakkor a cég felmérése arra is felhívja a figyelmet, hogy a salesnek nem érdemes lemondania a nem válaszolókról. Az adatok szerint az első emailt válasz nélkül hagyók több mint ötöde aktivizálható egy második levéllel. Sőt, ha ez sem jön be, az ezt követő harmadik, negyedik, sokadik levélküldéseknek is van még összesen 25 százalék esélye a válasz kicsikarására.  (Legfeljebb 90 naponként kommunikáljunk az ügyfelekkel, ellenkező esetben elveszítjük őket.)

A cikk folytatása itt olvasható!

ENGEDJÜK EL, AKI MENNI AKAR!
Sok email marketinget folytató vállalkozás nincs tisztában azzal, hogy milyen fontos a leiratkozások – és a leiratkozók – megfelelő kezelése. Pedig aki nem biztosítja ezt a lehetőséget a hírlevelében súlyos büntetésre számíthat.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo