Néha már köszön az eladó, de ez még édeskevés

Az építőanyag-kereskedések 43 százaléka nem felelt meg a kiszolgálás alapvető követelményeinek, a vevők 60 százalékát elveszítik tudatlanságuk miatt. Viszont egyre több eladó már legalább köszön a vevőnek.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Így nem lehet részesülni az építőipar fellendüléséből - kép: SXC

Azért, van javulás a tavalyi eredményekhez képest: jóval több eladó köszön, és néha még mosolyognak is. 2013-ban még a kereskedések 55 százalékában köszöntek, idén már 83 százalék ez az arány. Viszont a mosolygás már nem megy ilyen könnyen. Tavaly 47 százalék mosolygott, idén 67 - ismertette a próbavásárlások eredményeit Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője. (Pedig az elégedetlen vásárló nem tér vissza!)

Összességében javultak, de nem jók az eredmények tavalyhoz képest. A boltok 43 százalékának még mindig gyenge a minősítése. Igaz, ez fejlődés, hiszen 2013-ban az üzletek 70 százaléka teljesített alul. Az üzletek több mint felében az eladók legtöbbször csak várakoztak, és nem csak célirányos kérdést nem tettek fel, de még általános érdeklődést sem mutattak. Szinte minden boltban vállrándítással intézték el, ha a vevő máshol is körül akart nézni vagy az árat kifogásolta – derült ki a Mapei 2014. januárjában 50 kereskedésnél végzett próbavásárlásból.

Mindössze 60 százalékosra értékelték a próbavásárlók az eladók alapvető (képzés nélkül is elvárható) értékesítési teljesítményét. A legalapvetőbb hibák, hogy nem hívják fel a vevők figyelmét az akciókra, nem ajánlanak termékeket, vagy például nem adnak prospektust. Az eladók 70 százaléka nem ajánlja a vevőnek a termék megvételét, pedig ez az értékesítés kulcsmomentuma. Emellett 58 százalékuk egyáltalán nem kezeli a kifogásokat, egyszerűen hagyják, hogy a vásárló üres kézzel távozzon.

Itt olvashatja a Piac&Profit értékesítési szakértőjének tanácsait, hogy mitől jó egy eladó!

Így versenyezhetnek a kiskereskedők a webáruházakkal
Manapság egy kiskereskedelmi üzletben dolgozó alkalmazott munkaköri leírása messze túlnyúlik az eredeti célon, ami a vásárló támogatása vásárlási döntése meghozatalában. Most az alkalmazottak papírhegyeket – visszatérítéseket, hitelkérelmeket, ügyfélszolgálati visszajelzéseket és vásárlói programokba való bejelentkezéseket – kezelnek, melynek eredményeképpen kevesebb időt töltenek az eladótérben a vásárlókkal az értékesítés helyén. A webáruházak folyamatosan bővülő választékának ellensúlyozására a kiskereskedőknek nagy gondot kell fordítaniuk a személyes vásárlás előnyeinek kihangsúlyozására, és hogy meggyőzzék a fogyasztókat a hagyományos csatornák használatának egyedülállóságáról.

Véleményvezér

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo