A 4 napos nyári munkahét, vagyis a nyári 3 napos hosszú hétvégék bevezetésével a szervezet célja, hogy segítse munkavállalóit a feltöltődésben és az egészséges munka-magánélet egyensúly kialakításában. A cég a nyári, 32 órás munkaheteket munkaidőkeret alkalmazásával és munkaidő átcsoportosítással valósítja meg, így a munkavállalóknak csak a munkaidő beosztása változik, az alapbére nem.
Fontos kiemelni, hogy a 4 napos munkahét nem csak munkaszervezési, de kulturális kérdés is. A vállalat menedzsmentje a munkavállalók igényeihez igazodva évek óta igyekszik minél rugalmasabb kereteket biztosítani, többek között a home office lehetőségével és a hibrid munkavégzéssel. A munkaidő rugalmasság mindezeken túl a munkaerő megtartás és bevonzás szempontjából is kulcsfontosságú, amit alátámaszt a PwC 2023-as Munkaerőpiaci preferencia felmérés kutatása is.
„Stratégiai célunk a munkavállalói élmény növelése, hogy egy vonzó, szerethető vállalatot építsünk, ahol nem csak kimagasló szakmai fejlődésre van lehetőség, hanem ahová jó tartozni is. Folyamatos párbeszédben vagyunk a munkavállalókkal, odafigyelünk a visszajelzéseikre, az igényeikre és ezek mentén alakítjuk a rugalmas munkavégzési kereteinket, a juttatásainkat, a képzéseinket vagy akár az irodai környezetet. Így született meg az elmúlt években többek között a Mental Health programunk, illetve bevezettük a nyári bermuda napokat és a kiterjesztett apasági szabadságot is” - mondta Radványi László, a PwC könyvvizsgálati üzletágának vezetője.