Négy magyar startup mutatkozott be New Yorkban és Bostonban

Négy magyar startup cég mutatkozott be és vett részt tanulmányúton az Egyestült Államok keleti partján a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) InnoTrade és a Design Terminál mentor programjának keretében május 9-20. között.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

A tájékoztatás szerint a nemzetközi környezetben a 3D nyomtatást egyszerűsítő Leopoly, a Laborom leletrendező alkalmazás, a Publishdrive nevű e-könyv megosztó felület és a komplex keresőmegoldásokat kínáló Precognox képviselte Magyarországot. A magyar cégek bemutatkoztak a New York-i TechCrunch Disrupt rendezvényen, amelyen a tech világ legújabb innovációit és fejlesztéseit mutatják be befektetőknek, vezető vállalatok képviselőinek és a nagyközönségnek.

A szakmai rendezvényt követően másfél hetes bostoni képzésen szerezhettek tapasztalatot a magyar startupok a MassGlobal Partners (MGP) nevű stratégiai tanácsadó cég szervezésében, mely a technológia és tudomány területén segíti projektek piaci érvényesülését az Amerikai Egyesült Államokban - tájékoztatott a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt.

Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója a közleményben hangsúlyozza: nagyon fontos, hogy a magyar startupok megismerjék azt a versenykörnyezetet, ahová kilépnének termékükkel, szolgáltatásukkal, az így szerzett ismeretek beépüljenek a cég további tevékenyégébe.

Óriási buli, óriási haszonnal
A kiállítási megjelenés is olyan, mint régen a jó buli – sose lehet tudni, hogy mi lesz a vége. Legalábbis nem egészen pontosan. De felkészüléssel és némi támogatással a mindenképpen meglévő hatalmas pozitív löket és piaccal és versenytársakkal való közvetlen találkozás mellett komoly közvetlen eredményeket is hoz.
A közel két hetes program során a startupok megismerhették az Amerikai Egyesült Államok piaci és üzleti sajátosságait, megtanulhatták hogyan keltsék fel az amerikai befektetők érdeklődését, több mentor előtt mutathatták be projektjeiket, valamint számos közösségi eseményen inspirálódhattak. Részt vehettek többek között a neves MIT 100K nevű hallgatói versenyen, ahol az MIT (Massachusetts Institute of Technology) tanulói nagyvállalatok vezetői előtt mutatták be ötleteiket, fejlesztéseiket.

Marozsi László, az InnoTrade program vezetője kemelte: nem csak a Szilícium-völgyre kell koncentrálni, hiszen az Egyesült Államok keleti partján is több nagy múltú startup központ található, ilyen például az MIT egyetemnek helyet adó Boston, ezért fontos, hogy az InnoTrade program keretében ide is eljussanak a magyar startupok.

A Magyar Nemzeti Kereskedőház tavaly ősszel indította útjára InnoTrade elnevezésű startup programját, melynek célja, hogy innovatív magyar kezdő vállalkozásokat kapcsoljon be a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, elősegítve exportpiacra lépésüket. A program keretében idén közel húsz világszintű eseményre juthatnak el magyar cégek.

Már nem vakrepülés a keleti terjeszkedés
Románia magyar határhoz közeli területei az ígéret földjét jelenthetik a hazai kis- és középvállalkozásoknak. Nagy lehetőségeket rejt számukra az építőipar, a bútorgyártás, vagy éppen a mezőgazdaság. Ráadásul most már több erdélyi városban is várják a vállalkozó szellemű cégeket a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) regionális irodái, amelyek segítséget tudnak adni a hazai vállalkozásoknak.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo