Az ma már a vállalkozók többsége számára nyilvánvaló, hogy költséghatékonyabb, ha a vállalkozás pénzügyeinek intézése egy bankon belül történik. Azt is érdemes azonban figyelembe venni, hogy a szerződött szolgáltatások kezelését jelentősen leegyszerűsítheti, ha azok számlacsomagban vannak, emellett pedig a csomagdíjak lényegesen kedvezőbbek, mint az abban foglalt szolgáltatások külön-külön véve. (A jó bankszámla egyébként olcsóbb a készpénznél.)
„Mivel a vállalkozások számára kínált számlacsomagok folyamatosan változnak, bővülnek, így érdemes azt legalább évente felülvizsgálni, hiszen az újabb számlacsomagok emelkedő számú és mértékű kedvezményes tranzakciókat tartalmaznak. Az alacsonyabb banki költségek mellett pedig számos olyan kiegészítő szolgáltatás is igénybe vehető, mint a vállalkozói e-bank, mobilbank, üzleti terminál, de igényelhető díjmentes betegség-, baleset-, utazás- és poggyászbiztosítás, illetve a vállalkozás vezetőjének életbiztosítása is. Ezeknek a kedvezményeknek az igénybevételéhez pedig nincs forgalmi vagy árbevételi előírás” – mondta el Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője.
Az igénybe vett banki szolgáltatások évente legalább egyszeri felülvizsgálatát azért is fontos, mert a kkv vezetők körében végzett korábbi felmérés is azt mutatja, hogy még egy kedvező számlakonstrukció esetén is nehezen váltanak a vállalkozások. Pedig egy jó bankváltással akár kétszer annyit takaríthatunk meg, mint az ingyenes készpénzfelvétellel.
„Egy olyan számlakonstrukció, amely a lekötött betétekhez hasonlóan kedvező kamatozást és minimális kockázatot, de a látra szóló megoldások rugalmasságát kínálja, a vállalkozások harmadát egyáltalán nem érdekli, és csupán a megkérdezett kkv vezetők negyede élne a lehetőséggel. Holott a költségmegtakarítás és a kényelmesebben elérhető, intézhető banki tranzakciók minden kkv számára előnyösek lehetnek. Érdemes tehát némi időt áldozni erre, hogy aztán éves szinten látványos költséget takaríthasson meg a cég a banki költségeken” – hangsúlyozta Németh László.