Nagyot nőtt a dm forgalma

A drogérialánc az elmúlt gazdasági évben nagy mértékben fektetett az áraiba: a 4,7 százalékos országos infláció mellett a dm márkás termékek áremelkedése mindössze 0,58 százalék volt. A gazdasági közösség forgalma először szárnyalta túl az 5 milliárd eurós határt.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sikeres 2023/24-as gazdasági évre tekint vissza a dm gazdasági közössége, Ausztria és társországai (Magyarország, Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Bosznia-Hercegovina, Románia, Bulgária, Észak-Macedónia, Olaszország) 1947 üzletben (+1,9  százalék), 5248 Millió euró (+16,5) forgalmat értek el (euró éves átlagárfolyamokkal számolva).

 Nagyot nőtt a bolti forgalom
Nagyot nőtt a bolti forgalom
Fotó: dm

A dm Magyarország forgalma több mint 244 milliárd forint volt az elmúlt gazdasági évben (628 millió Euró), a bolti forgalom 17 százalékkal nőtt, az online forgalom pedig 20,5 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest.  A gazdasági év minden hónapjára jellemző volt a kétszámjegyű forgalmi fejlődés, azonban az infláció lassulásával a mennyiségi fejlődés vált elsődlegesen meghatározóvá. A vásárlások száma - bővülő kosárérték mellett - közel 10 százalékkal nőtt. A 4,7 százalékos országos infláció mellett a dm márkás termékek áremelkedése mindössze 0,58 százalék volt, a tartós ár stratégia jegyében pedig a már tavaly is listázott termékek 50 százalékának az ára nem változott.

A dm a NielsenIQ kiskereskedelmi indexe alapján a 2023/24-es gazdasági évben növelni tudta a részesedését a teljes vegyiáru-szektoron belül mind a teljes piacon, mind a drogériák körében, valamint megőrizte piacvezető szerepét a drogéria csatornában. 

A ConsumerPanel országosan reprezentatív felmérése szerint a dm a diszkontok után a legnagyobb PL részesedéssel bíró lánc, ugyanakkor a legnagyobb növekedést könyvelhette el az időszakban. A drogériákban kapható termékkörben a dm vásárlói a leglojálisabbak. 

 

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo