Nagyon rosszul megy az Electroluxnak

Az Electrolux AB svéd háztartásigép-gyártó veszteséggel zárta a tavalyi utolsó negyedévet a mérséklődő fogyasztói kereslet, a növekvő költségek és a kereskedők által csökkentett készletek miatt.

A december végén lezárt három hónapban az adófizetés után vesztesége 1,92 milliárd svéd koronát (66 milliárd forint) tett ki az egy évvel korábbi 596 millió korona nyereség után. A részvényarányos veszteség 7,12 korona lett a 2021 utolsó negyedévi 2,09 korona profittal szemben.

A működési veszteség 1,96 milliárd korona volt az egy évvel korábbi 882 millió korona profittal szemben; az észak-amerikai működési veszteség ebből 1,64 milliárd koronát tett ki. Az eredmény egy korábban bejelentett, 1,5 milliárd koronás szerkezetátalakítási költséget is tartalmaz.

A társaság árbevétele a tavalyi utolsó negyedévben 35,77 milliárd koronára nőtt az egy évvel korábbi 35,37 milliárd koronáról.

Az Electrolux 2022-t 1,32 milliárd korona veszteséggel zárta az előző évi 4,67 milliárd korona nyereséget követően. A működési vesztesége tavaly 215 millió korona lett az egy évvel korábbi 6,8 milliárd korona nyereség után.

Az igazgatótanács nem javasol osztalékkifizetést a tavalyi év után.

A cég azzal számol, hogy a magas infláció és a kamatkörnyezet idén továbbra is negatívan befolyásolja a fogyasztói hangulatot. Az alapkészülékek iránti kereslet idén várhatóan egész évben minden régióban csökken, kivéve az ázsiai és csendes-óceáni, a közel-keleti és afrikai régiót, ahol a tavalyi szinten stagnálhat.

(MTI)

Véleményvezér

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.
Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo