Nagy ütést kapott a szórakoztatóipar – interjú Fülöp Zoltánnal

Sok rendezvényszervező vállalkozás nem fog felállni a járványhelyzetből – mondta a Piac & Profitnak adott interjúban Fülöp Zoltán, a több rendezvényt – köztük a Sziget és a Volt Fesztivált, a Balaton Soundot – összefogó Sziget Zrt. egyik fesztiváligazgatója, aki egyben az Akvárium Klubot is üzemeltető cég egyik tulajdonosa. A Sziget Zrt. bankhitellel próbálja áthidalni az idei évi veszteségeit.

Az interjú a Piac & Profit magazin legújabb számában jelent meg. Keresse az évvégi, dupla számot, vele A 100 Leggazdagabb 2020 kiadványt az Inmedio és Relay újságárusoknál, vagy fizessen elő a magazinra. Megrendelését itt adhatja le>>>

(Fotó: Piac & Profit)

Az interjú rögzítése előtti napon - november 3-án jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök az újabb szigorításokat, közte a szórakozóhelyek bezárását. Hogyan érintette az Akvárium Klubot az új helyzet?

Várható volt, hogy újabb szigorítások lesznek, hiszen láttuk, hogyan romlik a járványhelyzet. Annyiban speciális helyzetben vagyunk, hogy az Akvárium egy többfunkciós intézmény, három termünkben színes kulturális kínálatunk van a látogatók számára. Vagyis nem csak egy szórakozóhely vagyunk, amely a korlátozásokban érintett. A bejelentés után azt kezdtük mérlegelni, hogy megéri-e nyitva maradnunk vendéglátóhelyként, étteremként. Ennek eldöntéséhez természetesen meg kell vizsgálnunk a lehetőségeinket, hogy mekkora kiadáscsökkentés mellett tudjuk a lehető legkisebb veszteséggel működtetni a helyet. Elvileg építhetnénk a céges rendezvényekre, konferenciákra is, ha lenne erre igény, bár az elmúlt hónapokban ezek iránt érzékelhetően visszaesett az érdeklődés. (Azóta újabb intézkedések születtek, november 11-től 30 napig az éttermek nem fogadhatnak vendégeket például - a szerk.)

Mikor legutóbb, egy éve beszéltünk, a kanyarban sem volt a koronavírus járvány. Az idei tervekről esett szó, hogy bár volt már jobb évük is a 2019-esnél, de nagy elánnal állnak bele a 2020-as programokba. Aztán jött egy nagy sztornó. Fel tudja idézni a pillanatot, amikor összeállt a fejekben, hogy idén nem lesznek megtartva a fesztiváljaik?

Több pillanatot kell felidéznem ehhez. Az első április táján volt, amikor tudatosult bennünk, hogy a vírus terjedése érinteni fogja a nyári rendezvényeinket. Mérlegelve a gazdasági szempontokat és a tömegrendezvény megtartásával járó felelősséget már akkor megkezdtük a felkészülést arra a helyzetre, ha le kell fújnunk a fesztiváljainkat.  Aztán később egyértelmű vált a szituáció, amikor megszületett a tömegrendezvényekre vonatkozó kormányzati tiltás. Onnantól a cég pénzügyi helyzetének stabilizálásán kezdtünk el dolgozni, illetve ezzel szoros összefüggésben megoldani azt az elég komplex feladatot, hogy a fesztiváljaink több tízezer jegyvásárlójának minél előbb tudjunk valamit mondani. Ez a házon belül csak refund policynek nevezett elszámolási folyamat, egy elég bonyolult művelet volt, hiszen el kellett érnünk valamennyi vásárlónkat, le kellett fejlesztenünk különféle szoftvereket, programokat, és ki kellett dolgoznunk az egész procedúra koncepcióját is.

Nyárra végül el tudtuk indítani a folyamatot. Egészen jövő májusig nyitva áll a jegy-, illetve bérletvásárlóink számára a lehetőség, hogy döntsenek, mi legyen a belépőjükkel. Aki vissza akarja kapni a pénzét, annak visszautaljuk, aki viszont át szeretné váltani a jövő évi rendezvényeinkre a belépőjét, azt is megteheti. Ennek érdekében lényegében semmit nem kell csinálna, automatikusan megkapja az új jegyét.

Fotó: Bánkuti András

Mennyien döntöttek úgy, hogy nem kérik vissza a pénzt?

Eddig úgy tűnik, sokan döntenek úgy, hogy átviszik jövő évre a jegyüket, a vásárlóinknak majdnem a fele nem váltotta még vissza a belépőjét.

Volt olyan a stábból, aki elkapta a koronavírust? Milyen óvintézkedéseket hoztak a járvány terjedésének megakadályozására házon belül?

Volt olyan a csapatunkban, aki elkapta a koronavírust, de mivel home office-ban dolgoztunk, a többiek nem voltak kitéve a fertőzésveszélynek.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo