Musk, a Starbucks és a Spotify – így törődj az ügyfelekkel

Az ügyfélszolgálatos munka legtöbbször, sokszor szó szerint gépies, unalmas és nagyon sok türelem kell hozzá. A marketingdöntesek.hu portál összegyűjtött néhány igen szórakoztató, humoros esetet, ami komoly cégekkel történt.

Mikor maga Elon Musk válaszol

Elon Musk előtt nem ismeretlen dolog, hogy személyesen válaszolja meg az ügyfelek érdeklődő kérdéseit. A Tesla cégvezére előszeretettel, akár Twitteren is cseveg ügyfelekkel. Valamit azonban észre kell venni: az alábbi esetben nem csak chatelt, de 6 napon belül teljesítette is a beígért változtatást, ami azért valljuk be: bárhogy is nézzük, nagy szó.

Egy Tesla-tulajdonos azt nehezményezte, hogy az egyik nagy töltőt az ügyfelek parkolónak használják és órákra elveszik mások elől a helyet. Musk a Twitter szerint valóban fél órán belül válaszolt, sőt megígérte, hogy utánanéz az ügynek.

Twitter fiókján Elon Musk, nem csak megválaszol minden, ügyfelek által nekiszegezett kérdést, de teszi mindezt 30 percen (!) belül. Érdemes kicsit elidőzni Musk stratégiáján.

Mikor a Spotify hálás

Fontos, hogy jó kapcsolatot ápoljunk ügyfeleinkkel. És látni fogjuk, ha ez sikerül, ha elég személyre szabott a szolgáltatás, akkor majd az ügyfél is különlegesnek érzi magát.

A Spotify kiemelkedően jó ebben. Egyik felhasználójuk, név szerint Jelena pozitív visszajelzéseket küldött a cégnek. Ezt viszonozván a Spotify (azt sajnos nem tudni, hogy maga a csapat, vagy csak egy tag) készített egy nem akármilyen playlistet Jelenának. Érdemes egymás után összeolvasni a dalcímeket:

Mikor a Starbucks többet mond minden szónál

Történet arról, hogy egy leesbrugi Starbucks átlagvásárló hogyan kapott ‘olyan kiszolgálást, mint bárki más.

Az esethez hozzátartozik, hogy hősünk, Ibby siket, így minden ital vagy ételrendelését a telefonjába írja be. Számára ez a legegyszerűbb mód, hogy kommunikáljon a baristával. Nem lehet egyszerű felírni egy cetlire, mit szeretnénk és átnyújtani ezt egy vadidegen embernek…

Egy nap Ibby elment egy Starbucksba, ahol a szokásos módon leadta a rendelését, és legnagyobb meglepetésére a nő, aki kiszolgálta, jelnyelvet használt, hogy kommunikálni tudjon Ibbyvel. Később, ugyanez a barista átnyújtott neki egy cetlit: “ Tanulom a jelnyelvet, szóval éppen olyan kiszolgálásban lehet részed, mint bárki másnak.”

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo