Munkahelyi gondok? Hazavisszük!

A dolgozók több mint egynegyedét otthon is foglalkoztatják a munkahelyi gondok. Főképpen a vezető beosztásban lévőkre és a vállalkozókra jellemző, hogy nem igazán tudják lezárni munkanapjukat cégüknél, benti tevékenységüket hazatérve is folytatják. A munkavállalók egyötöde nem hagyja otthon magánéleti problémáit, azokat kollégáival is megosztja. A családi történéseket sokkal inkább a nők, mint a férfiak szokták megbeszélni munkahelyükön - ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet május végén készített az Ipsos, az ország munkavállalóit reprezentáló 600 fő személyes módon történő megkérdezésével.

Ma Magyarországon nem számít szokatlan és egyedi jelenségnek, ha valaki nem választja szét munkáját és magánéletét, ha az egyik helyen felmerülő problémákkal a másik színtéren is foglalkozik. A gazdaságilag aktív emberek 28 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a munkája során felmerülő problémák otthon sem hagyják nyugodni, azokat hazaviszi.

A többség - a dolgozók 72 százaléka - azonban megpróbálja munkaidőben befejezni teendőit, a családi közegben azzal általában nem foglalkozik. Munkájuk jellegéből fakadóan leginkább a fizikai tevékenységet végzőknek van lehetősége arra, hogy otthonukban ne kelljen koncentrálniuk benti dolgaikra - az átlagosnál kisebb részük, 18 százalékuk viszi haza gondjait. A szellemi feladatokat ellátók közül a beosztottak tudják leginkább lezárni a munkanapot cégüknél, 22 százalékuk gondolkodik otthon is ilyesfajta problémákon. A vezetők tekintélyes hányada, 43 százaléka viszont képtelen kikapcsolni: a szabadidejében is rágódik a munkahelyi problémákon. Ugyancsak összefolynak az órák a vállalkozók egy részének életében, körükben is az átlagosnál magasabb (35 százalékos) azok aránya, akiket folyamatosan foglalkoztat munkájuk.

A munkavállalók nagy többsége (81 százaléka) ha bemegy dolgozni, akkor magánéleti, családi problémáit nem viszi magával. Ugyanakkor nem elhanyagolható arányban, 19 százaléknyian vannak, akik munkahelyükön sem tudnak szabadulni otthoni gondjaiktól. A férfiaknak viszonylag kis részének, 11 százalékának figyelmét kötik le az otthoni gondok munkavégzés közben. A nők körében sokkal jellemzőbb, hogy kollégáikkal való együttlétük, beszélgetéseik során is foglalkoznak magánéleti, családi problémáikkal - 29 százalékuknak munkája során is eszébe jutnak privát szférájának történései.

A munkahelyeken szóba kerülő otthoni gondok főképpen a gyerekekkel lehetnek kapcsolatosak, hiszen a harmincas, negyvenes éveikben járó, házasságban, élettársi kapcsolatban élő nők az átlagot jóval meghaladó mértékben - 35 százalékos arányban - tettek említést arról, hogy cégüknél is beszélgetnek magánéletükről. Mindemellett, az elvált nők közül is elég sokan (27 százaléknyian) megosztják kollégáikkal saját, egyéni világuk dilemmáit. A férfiakon kívül azoknak a nőknek a napközbeni gondolatai is kevéssé forognak az otthoni dolgokon, akik hajadonok vagy párkapcsolatban élnek és még nem nevelnek gyermeket vagy házasok, de gyermekük már kirepült a családi fészekből - nagyjából egytizedükre jellemző a figyelem megosztása munkahelyükön.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo