Munkahelyi gondok? Hazavisszük!

A dolgozók több mint egynegyedét otthon is foglalkoztatják a munkahelyi gondok. Főképpen a vezető beosztásban lévőkre és a vállalkozókra jellemző, hogy nem igazán tudják lezárni munkanapjukat cégüknél, benti tevékenységüket hazatérve is folytatják. A munkavállalók egyötöde nem hagyja otthon magánéleti problémáit, azokat kollégáival is megosztja. A családi történéseket sokkal inkább a nők, mint a férfiak szokták megbeszélni munkahelyükön - ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet május végén készített az Ipsos, az ország munkavállalóit reprezentáló 600 fő személyes módon történő megkérdezésével.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Ma Magyarországon nem számít szokatlan és egyedi jelenségnek, ha valaki nem választja szét munkáját és magánéletét, ha az egyik helyen felmerülő problémákkal a másik színtéren is foglalkozik. A gazdaságilag aktív emberek 28 százaléka úgy nyilatkozott, hogy a munkája során felmerülő problémák otthon sem hagyják nyugodni, azokat hazaviszi.

A többség - a dolgozók 72 százaléka - azonban megpróbálja munkaidőben befejezni teendőit, a családi közegben azzal általában nem foglalkozik. Munkájuk jellegéből fakadóan leginkább a fizikai tevékenységet végzőknek van lehetősége arra, hogy otthonukban ne kelljen koncentrálniuk benti dolgaikra - az átlagosnál kisebb részük, 18 százalékuk viszi haza gondjait. A szellemi feladatokat ellátók közül a beosztottak tudják leginkább lezárni a munkanapot cégüknél, 22 százalékuk gondolkodik otthon is ilyesfajta problémákon. A vezetők tekintélyes hányada, 43 százaléka viszont képtelen kikapcsolni: a szabadidejében is rágódik a munkahelyi problémákon. Ugyancsak összefolynak az órák a vállalkozók egy részének életében, körükben is az átlagosnál magasabb (35 százalékos) azok aránya, akiket folyamatosan foglalkoztat munkájuk.

A munkavállalók nagy többsége (81 százaléka) ha bemegy dolgozni, akkor magánéleti, családi problémáit nem viszi magával. Ugyanakkor nem elhanyagolható arányban, 19 százaléknyian vannak, akik munkahelyükön sem tudnak szabadulni otthoni gondjaiktól. A férfiaknak viszonylag kis részének, 11 százalékának figyelmét kötik le az otthoni gondok munkavégzés közben. A nők körében sokkal jellemzőbb, hogy kollégáikkal való együttlétük, beszélgetéseik során is foglalkoznak magánéleti, családi problémáikkal - 29 százalékuknak munkája során is eszébe jutnak privát szférájának történései.

A munkahelyeken szóba kerülő otthoni gondok főképpen a gyerekekkel lehetnek kapcsolatosak, hiszen a harmincas, negyvenes éveikben járó, házasságban, élettársi kapcsolatban élő nők az átlagot jóval meghaladó mértékben - 35 százalékos arányban - tettek említést arról, hogy cégüknél is beszélgetnek magánéletükről. Mindemellett, az elvált nők közül is elég sokan (27 százaléknyian) megosztják kollégáikkal saját, egyéni világuk dilemmáit. A férfiakon kívül azoknak a nőknek a napközbeni gondolatai is kevéssé forognak az otthoni dolgokon, akik hajadonok vagy párkapcsolatban élnek és még nem nevelnek gyermeket vagy házasok, de gyermekük már kirepült a családi fészekből - nagyjából egytizedükre jellemző a figyelem megosztása munkahelyükön.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo