Munka bármikor, bárhonnan - Jönnek a nomádok

Európában 2020-ra a munkavállalók legalább fele rugalmas munkavállaló lesz. 2022-re a munkavállalók legalább 20 százaléka alvállalkozó vagy átmeneti munkaerő lesz. Már most minden ötödik alkalmazott munkájának legalább felét irodáján kívül végzi, és ez a trend folyamatosan erősödik.

Kép: Pixabay

A távmunka mindenkinek jó: ez nem üres frázis, hiszen a dolgozók időt takarítanak meg a bejárással, barátságos otthoni környezetben tudnak dolgozni és ez növeli a motivációjukat, a cég iránti elkötelezettségüket. A távmunkás alkalmazása mindemellett költséghatékony is: az adott munkakörtől, a munkavégzéshez szükséges programoktól, eszközöktől, tárgyi feltételektől függően munkavállalóként akár 20-30 százalékot is spórolhat egy-egy cég a távmunkával. (Sok munkáltató ennek ellenére nem rajong a távmunkáért.)

pedig egyre inkább úgy tűnik, hogy ez lesz a jövő. A Leitz irodaszergyártó cég HR szakemberek körében végzett kutatásának eredményei szerint a megkérdezettek közel fele úgy gondolja, hogy 2022-re munkavállalóik legalább 20 százaléka alvállalkozó vagy átmeneti munkaerő lesz – közölte együttműködő partnerünk, a HR Portál.

A tanulmány egyértelműen megkülönbözteti a hagyományos üzleti utazót a mai mobil munkavállalótól, mivel ez utóbbi rengeteg különböző féle tevékenységet folytat – dolgozik ügyfele irodájában, kávézóban, autópálya benzinkútnál, otthon, és még az autóban is. A rugalmas munkavégzés annyit jelent, hogy a munkavállaló képes egymaga döntést hozni a munka feladatainak helyéről, idejéről és hosszáról. Azonban ez nem szívesség sem a munkaadó, sem a munkavállaló részéről, hanem egyre inkább követelmény.

A nomád munkavállaló

Az irodai dolgozók kétharmada végez távolról munka jellegű tevékenységet minden hónapban a globális munkaerő közel 30 százalékát néhány év múlva már úgy definiálhatjuk, hogy „bármikor, bárhol munkavállalók”.

Beindulóban a BYOD – nő a fenyegetettség is
A hazai munkahelyeken jelentősen megnövekedett a dolgozói tulajdonú mobileszközök száma (BYOD – Bring Your Own Device), viszont az ehhez szükséges szabályozások elterjedtsége nem emelkedett számottevően a tavalyi adatokhoz képest.
Az új mobilitás

Az olyan trendek, mint a Hozd a Saját Készülékedet (BYOD), amikor is a knowledge munkaerők (főleg, de nem kizárólag a fiatalok) inkább saját technológiájukat és eszközeiket használják, mert azok relevánsabbak és modernebbek, mint a vállalatuk által biztosítottak.

Hordható technológia – jelenleg órák, egészségügyi és fitness monitorok dominálják ezt a területet, de várhatóan az üzleti világban is megjelenik majd, ahol a kezet nem használó kapcsolódás fontos – minden a sebészettől a gépészetig.

Kapcsolatban maradni a smartvilágban

Az ingyenes és on demand Wi-Fi drámai növekedése. IoT (the Internet of Things), a vállatok Internetképes és intelligens gépek (autóktól kezdve a hűtőgépekig) gyártását tűzik ki célul.

Állandóan feltöltve

Fontos téma a készülékek állandó töltöttségének biztosítása. Az elemtechnológia lemarad a számítástechnikai kapacitások növekedésétől. Tény, hogy a mobil munkavállalókat állandóan fenyegeti a lemerülés, és így - az elvesztegetett idő.

 

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo