Most jöttek rá a cégek, mennyire fontos a digitalizáció

A március közepe előtt digitális eszközöket nem használt, vagy ilyen irányú fejlesztésekbe nem fogott kis- és középvállalkozások 40 százaléka szüneteltette vagy korlátozta jelentősen a tevékenységét. Ez is kiderült a Magyar Telekom megbízásából az eNET által végzett felmérésből.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jelzi a Magyarországon március közepén berobbant és csak május elejétől mérséklődő COVID-19 súlyosságát, hogy a májusban, online elvégzett felmérés során az eNET által megkérdezett 1034 kkv csak közel egyharmada, egészen pontosan a 31 százalékuk tudott a veszélyhelyzet alatt is zavartalanul tovább működni. Ezt az arányt látva ugyanakkor akár a vártnál is kedvezőbben értékelhető, hogy a többiek még viszonylag jól megúszták: a megkérdezettek 1 százaléka szűnt meg, 2 százalékuk kényszerült arra, hogy egészen más tevékenységbe kezdjen, míg 11 százalékuk szüneteltette a vállalkozását.

A kutatásban megkérdezettek 28 százaléka kifejezetten, 25 százalékuk részben irodai munkát végez, 47 százalék viszont nem irodai tevékenységet folytat. Kétharmaduk vállalkozó, egyharmaduk pedig vállalkozás alkalmazottja.
Azon cégeket, amelyek már korábban is belevágtak a digitalizációba, kevésbé ütötte meg a válság – értékeltek a Magyar Telekom szakemberei az eNET felmérését ismertető mai sajtótájékoztatójukon. Például azokat, akik megtalálhatók voltak az ügyfelek számára a webshopokban. Megerősödött annak fontossága, hogy legyen online számlázási, vásárlási és kapcsolattartási lehetőség. Nőtt a jelentősége annak, hogy milyen az internet minősége, elegendő-e a sávszélesség, megfelelően gyors-e az elérés.

Az látható, hogy a válság nagyobb arányban állította átmeneti vagy megoldhatatlan feladat elé azokat a kkv-kat, amelyek nem fogtak digitális fejlesztésekbe, vagy használták azokat a járvány kitörése előtt. E kör 40 százaléka szüneteltette vagy korlátozta jelentősen a tevékenységét.

A keserű tapasztalatok miatt felértékelődött a digitális alkalmazások használata. Az online működéssel szembeni ellenérzések csökkentek, sokan jöttek rá arra, hogy ez költséghatékonyabb megoldás. Ennek megfelelően az online munka applikációkat a kkv-k 30 százaléka kezdte használni, 8 százalékuk vezette be a készpénzmentes fizetési lehetőséget, indított chatbotot vagy hírlevelet, 7 százalékuk pedig webshopot nyitott.

Ami a jövőt illeti, a megkérdezettek 41 százaléka mondta azt, hogy a járvány után is marad a válság alatt megszokott üzemmódban, csak 4 százalék áll vissza a vírus előtti szintre. S ami legalább ennyire fontos, a kkv-k 56 százaléka a vírushelyzet után is hangsúlyt fog fektetni a digitális fejlesztésekre, 23 százaléknak ez lesz az első dolga. Ők azt mondták, hogy minden olyan fejlesztés prioritást élvez, amelyeket korábban hátrébb soroltak. Erre az irodai és részben irodai munkát végzők 27-27 százaléka fordít nagyobb hangsúlyt.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo