Bár a kasszacsere még alig másfél éve kezdődött, előfordulhat, hogy meghibásodik egy online pénztárgép. A legtöbb kereskedő nincs tisztában azzal, mi a teendő, ha javítani kell a gépet. A NAV sajtóirodájának tájékoztatása szerint az üzemeltető kérésére a szerviz köteles a bejelentéstől számított 8 napon belül cserepénztárgépet adni a javítás idejére. A szerviz a cseregép adatait az erre szolgáló külön lapon, valamint a pénztárgépnaplóban is feltünteti. A javítást követően a szerviznek mind a cserekassza, mind a megjavított készülék bevételi adatait be kell írnia a pénztárgépnaplóba - írja a NAV tájékoztatója alapján az onlinekassza.hu.
A cseregép üzembe helyezéséről, később annak visszaszolgáltatásáról a szerviz az erre rendszeresített nyomtatványon az üzembe helyezést, illetve a visszaszolgáltatást követő 5 munkanapon belül adatot szolgáltat az adóhatóságnak.
A kálvária folytatódik, ha a kereskedő visszakapta a gépét a szervizből. Akkor ugyanis a visszakapott gépbe be kell vinni azt a bevételt, amelyet a cseregéppel, vagy kézi nyugtaadással bizonylatoltak. Ezt kell első tételként beütni, mégpedig úgy, hogy új adóügyi napot nyit a felhasználó, abban rögzíti a javítási időszak alatt keletkezett bevételeket, majd lezárja az adóügyi napot.
Természetesen előfordulhat, hogy javíthatatlan a pénztárgép. Ezt műszerész állapítja meg, és erről a szerviz jegyzőkönyvet vesz fel. Ebben az esetben új pénztárgépet kell üzembe helyezni.