A minőségügyben az egyik legfontosabb dolog, hogy a vállalkozások értéket tudjanak teremteni az ésszerű folyamatok révén, hogy egységes keretrendszerben, hosszú távra tervezett, folyamatosan ellenőrzött működést tudjanak fenntartani, és ezáltal jobb üzleti eredményeket tudjanak elérni.
Ma a minőségügy, vagy minőségirányítás alatt általában egy irányítási rendszer kialakítását, valamely nemzetközi szabvány gyakorlati bevezetését értjük, holott ennél sokkal többről van szó. Az egyik legfontosabb kérdés az, hogy mi alapján dönt a cégvezető, hogy milyen szabvány szerinti irányítási rendszert kell bevezetnie ahhoz, hogy tovább fejlődjön a cége.
Birtokában van e azoknak a pontos információknak, ami alapján meghozza ezeket a döntéseket? Szükséges ISO rendszer kialakítása? Ha igen melyik nemzetközi irányelv szerint? Ha nem, akkor milyen más lehetőségek állnak rendelkezésre? Mit kell tenni a tervezett hatékonyság elérése, az ügyfelek és a piac jobb kiszolgálása érdekében?
Szüksége van a vállalkozásoknak arra, hogy bizonyos életszakaszaiban egy független és átfogó minőségügyi felmérés alapján értékelje működését és álljon rendelkezésre egy olyan döntés előkészítő anyag, amelyből pontosan láthatók azok az irányok, amelyeken el kell indulnia a jobb és minőségi javulás felé.
Kohl Zsuzsanna Minőségirányítási szakértő www.kontrolpont.hu