Milliók nyaralását teszi tönkre, hogy egyre többet késnek a repülők

Megduplázódtak az európai repülőjáratok kései, mert a légiforgalom-irányítóknál alacsony a létszám és elégtelenek a műszaki beruházások, állítja az IATA, a Légitársaságok Nemzetközi Szövetsége, amely az EU-hoz is fordul az ügyben.

Alexandre de Juniac, a IATA vezérigazgatója az európai kormányokhoz és a légi irányítási vállalatokhoz intézett felhívásában rámutat: nyár van, az európai utasok milliói nyaralni repülnek, de sokuknak csalódniuk kell: a járat-késések kétszer akkorák,mint a múlt év hasonló időszakában.

europaparlament.eu.hu

Jóllehet az időjárás, vagy sztrájkok miatt is késnek járatok, a gépek átlagosan 20 percet azért késnek, mert nem kielégítő a légi irányítás - ilyen okból előfordult több órás késés is.

A IATA vezetője rámutat, hogy az igények emelkedésével tovább növekszik az európai légi forgalom, a társaságok új célpontokra indítanak járatokat. A légi irányító vállalatok feladata az egyes országok légterének ellenőrzése és tevékenységükkel – párhuzamosan a forgalom növekedésével – egyre többet is keresnek.

Nincs mese: ha a légitársaság a hunyó, fizetnie kell
Három óránál többet késik a repülő, vagy kimarad a járat? Az utasnak 250-500 euró közötti kártérítés jár, amennyiben a kiinduló állomás, illetve a légitársaság székhelye az EU-ban van. Ha nem fizetnek, sikerrel lehet perelni.

Átlagos üzemi eredményük az elmúlt években 9.6. százalékkal nőtt. Sajnálatos módon azonban ezek a cégek „szuper-profitjukat“ nem használták fel a szükséges beruházásokra. A legnagyobb, e területen dolgozó vállalkozások kevés munkatársat, elavult HR-rendszereket alkalmaznak ahhoz, hogy zavartalan legyen a forgalom. Ugyanakkor elmulasztották a kapacitásuk bővítéséhez szükséges technológiai beruházásokat is.

A légitársaságok szövetsége felhívta az Európai Uniót, annak tagállamait és a légiforgalmi szolgáltatókat: hassanak oda, hogy megfelelő személyzeti és szervezeti intézkedésekkel biztosítsák a zavartalan légiközlekedést. Azokat az irányítókat, amelyek nem teljesítik a követelményeket, jelentős pénzbírsággal kell sújtani. Mulasztásaik elfogadhatatlanok, hiszen a járatok késése kihat az egész gazdaságra olyan időszakban, amikor Európa versenyképesség amúgy is sürgős javításra szorul.

(Forrás: IATA)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.
Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett

Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett 

A harang, mint fegyver?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo