Alexandre de Juniac, a IATA vezérigazgatója az európai kormányokhoz és a légi irányítási vállalatokhoz intézett felhívásában rámutat: nyár van, az európai utasok milliói nyaralni repülnek, de sokuknak csalódniuk kell: a járat-késések kétszer akkorák,mint a múlt év hasonló időszakában.
Jóllehet az időjárás, vagy sztrájkok miatt is késnek járatok, a gépek átlagosan 20 percet azért késnek, mert nem kielégítő a légi irányítás - ilyen okból előfordult több órás késés is.
A IATA vezetője rámutat, hogy az igények emelkedésével tovább növekszik az európai légi forgalom, a társaságok új célpontokra indítanak járatokat. A légi irányító vállalatok feladata az egyes országok légterének ellenőrzése és tevékenységükkel – párhuzamosan a forgalom növekedésével – egyre többet is keresnek.
Átlagos üzemi eredményük az elmúlt években 9.6. százalékkal nőtt. Sajnálatos módon azonban ezek a cégek „szuper-profitjukat“ nem használták fel a szükséges beruházásokra. A legnagyobb, e területen dolgozó vállalkozások kevés munkatársat, elavult HR-rendszereket alkalmaznak ahhoz, hogy zavartalan legyen a forgalom. Ugyanakkor elmulasztották a kapacitásuk bővítéséhez szükséges technológiai beruházásokat is.
A légitársaságok szövetsége felhívta az Európai Uniót, annak tagállamait és a légiforgalmi szolgáltatókat: hassanak oda, hogy megfelelő személyzeti és szervezeti intézkedésekkel biztosítsák a zavartalan légiközlekedést. Azokat az irányítókat, amelyek nem teljesítik a követelményeket, jelentős pénzbírsággal kell sújtani. Mulasztásaik elfogadhatatlanok, hiszen a járatok késése kihat az egész gazdaságra olyan időszakban, amikor Európa versenyképesség amúgy is sürgős javításra szorul.
(Forrás: IATA)