Milliók nyaralását teszi tönkre, hogy egyre többet késnek a repülők

Megduplázódtak az európai repülőjáratok kései, mert a légiforgalom-irányítóknál alacsony a létszám és elégtelenek a műszaki beruházások, állítja az IATA, a Légitársaságok Nemzetközi Szövetsége, amely az EU-hoz is fordul az ügyben.

Alexandre de Juniac, a IATA vezérigazgatója az európai kormányokhoz és a légi irányítási vállalatokhoz intézett felhívásában rámutat: nyár van, az európai utasok milliói nyaralni repülnek, de sokuknak csalódniuk kell: a járat-késések kétszer akkorák,mint a múlt év hasonló időszakában.

europaparlament.eu.hu

Jóllehet az időjárás, vagy sztrájkok miatt is késnek járatok, a gépek átlagosan 20 percet azért késnek, mert nem kielégítő a légi irányítás - ilyen okból előfordult több órás késés is.

A IATA vezetője rámutat, hogy az igények emelkedésével tovább növekszik az európai légi forgalom, a társaságok új célpontokra indítanak járatokat. A légi irányító vállalatok feladata az egyes országok légterének ellenőrzése és tevékenységükkel – párhuzamosan a forgalom növekedésével – egyre többet is keresnek.

Nincs mese: ha a légitársaság a hunyó, fizetnie kell
Három óránál többet késik a repülő, vagy kimarad a járat? Az utasnak 250-500 euró közötti kártérítés jár, amennyiben a kiinduló állomás, illetve a légitársaság székhelye az EU-ban van. Ha nem fizetnek, sikerrel lehet perelni.

Átlagos üzemi eredményük az elmúlt években 9.6. százalékkal nőtt. Sajnálatos módon azonban ezek a cégek „szuper-profitjukat“ nem használták fel a szükséges beruházásokra. A legnagyobb, e területen dolgozó vállalkozások kevés munkatársat, elavult HR-rendszereket alkalmaznak ahhoz, hogy zavartalan legyen a forgalom. Ugyanakkor elmulasztották a kapacitásuk bővítéséhez szükséges technológiai beruházásokat is.

A légitársaságok szövetsége felhívta az Európai Uniót, annak tagállamait és a légiforgalmi szolgáltatókat: hassanak oda, hogy megfelelő személyzeti és szervezeti intézkedésekkel biztosítsák a zavartalan légiközlekedést. Azokat az irányítókat, amelyek nem teljesítik a követelményeket, jelentős pénzbírsággal kell sújtani. Mulasztásaik elfogadhatatlanok, hiszen a járatok késése kihat az egész gazdaságra olyan időszakban, amikor Európa versenyképesség amúgy is sürgős javításra szorul.

(Forrás: IATA)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo