A hazai lendületet a fiatal, városi gazdik, az e-kereskedelmi csatornák erősödése és az okosotthon-megoldásokkal való integráció hajtja. A kutatások szerint a magyar fogyasztók leginkább azokat az eszközöket keresik, amelyek időt takarítanak meg, növelik az állat komfortját, és támogatják a tudatos, higiénikus állattartást.
Az interaktív játék-termékek mozgásra, zajra vagy időzítésre reagálnak, így képesek önállóan lekötni és mozgásra ösztönözni a kedvenceket, miközben fejlesztik azok természetes ösztönét és aktivitását. A kategória az egyik legdinamikusabban bővülő szegmens Magyarországon és Nyugat-Európában egyaránt.
Fotó: archív
Berobbant az okos kisállat-azonosítók piaca
Nyugat-Európában 2025-re várhatóan eléri a 15 százalékot (ami mintegy 40–50 százalékos éves növekedésnek felel meg), míg Magyarországon a penetráció 6–7 százalékra nőhet, ami közel 80 százalékos éves növekedést jelent. Nyugat-Európában az okos azonosítók már a felelős állattartás részévé váltak: Franciaországban és Németországban számos városban az állatorvosi és önkormányzati adatbázisokhoz is integrálják az NFC- vagy QR-alapú tageket. Ez a digitális azonosítási forma nemcsak biztonságot nyújt, hanem megkönnyíti az állatok gyors beazonosítását és az egészségügyi adatok elérését is. Magyarországon a kategória még edukációs fázisban van, de a városi, technológia iránt nyitott gazdik körében már most dinamikusan növekszik az érdeklődés. Magyarországon a következő egy-két évben várhatóan jelentősen emelkedik az ismertség és a használat, ami a smart pet kategóriák között az egyik legmagasabb növekedési ütemet vetíti előre.