Nyugat-Európában már minden harmadik gazdi használ legalább egy smart pet eszközt – automata etetőt, itatót, GPS-es nyakörvet vagy interaktív játékot. A SmartPaw Magyarország (smartpaw.hu) a modern, felelős kisállattartást támogató okos megoldások hazai disztribútora legfrissebb piaci áttekintésében azt mutatja be, hogy Magyarországon ez az arány 2024-ben még 8–9 százalék volt, idén viszont várhatóan 12–14 százalékra emelkedik, ami közel 50 százalékos éves növekedésnek felel meg.
Fotó: SmartPaw Magyarország
Európában már nem úri hóbort, hanem mindennapi eszköz
Nemzetközi piackutatások (Grand View Research, MetaTech Insights, FEDIAF 2024) szerint az európai okos kisállat-eszközök piaca 2024-ben meghaladta az 1 milliárd dollárt, és várhatóan évi 15 százaléknál is gyorsabban bővül az elkövetkező években. A növekedést a technológiai fejlesztések, a digitalizáció és a háziállatokat családtagként kezelő szemléletformálódás támogatja.
A piaci előrejelzések CAGR-mutatója (Compound Annual Growth Rate, azaz átlagos éves növekedési ütem) szerint a kategória több mint háromszor gyorsabban bővül, mint a hagyományos pet care szegmens.
Hazánk rakétasebességgel zárkózik fel
A nyugat-európai adatok alapján a smart pet kategóriák stabil, kétszámjegyű növekedést mutatnak, mind a viselhető eszközök, az automata etetők-itatók, az interaktív játékok és a smart macska toalett területén. Magyarországon a növekedés még gyorsabb, 35–50 százalék között alakul, hiszen a piac most lép a korai tömegfázisba: a technológia már ismert, de a széles körű elterjedés még csak most kezdődik.