Mekkora is az a reklámbevétel?

A Magyar Lapkiadók Egyesülete értékelve a hazai reklámpiac méretére vonatkozó különféle becsléseket legutóbbi elnökségi ülésén megállapította, hogy az elmúlt időszakban egyre több nehézséget okoz a valós hirdetési bevételek becslési eljárása, valamint az ezekből kalkulálható különféle mutatók meghatározása, így arra az elhatározásra jutott, hogy még idén tavasszal kidolgozza a valós hirdetési bevételek összegyűjtésének módszertanát és ezt követően felkéri tagvállalatait valamint a kezdeményezéshez kapcsolódó más sajtóipari tartalomszolgáltatókat ezen adatok biztosítására.

Ezzel a lépéssel a több mint 70 tagot tömörítő egyesület a nyomtatott sajtó zöméről tud egyértelmű piacméretet bemutató eredményeket szolgáltatni, amely jó alapot nyújt a teljes sajtó-reklámbevétel becslésére is. Mivel Magyarországon több mint 4500 nyomtatott médium biztosít értékes olvasmányt az érdeklődőknek, így egyértelmű hogy a teljes piacméretet csupán szakértői becsléssel lehet majd megállapítani.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo