Megingott a bizalom: utálják, mégis használják a Facebookot a magyar cégek

A hazai kkv-k harmadát tiltotta már le a közösségimédia-óriás. A letiltott vállalkozások 55 százaléka semmilyen magyarázatot nem kapott, miközben egy letiltás által okozott átlagos kár közel 1,2 millió forint volt.

Hatékony kkv marketing eszközök 10-es toplistája

  1. Facebook (helyezés 2020: 1. Változás: –)
  2. Ajánlás (helyezés 2020: 2. Változás: –)
  3. Google (helyezés 2020: 4. Változás: ↑1)
  4. Networking (helyezés 2020: 3. Változás: ↓1)
  5. Honlap (helyezés 2020: 5. Változás: –)
  6. Webshop (helyezés 2020: 6. Változás: –)
  7. Hírlevél (helyezés 2020: 9. Változás: ↑2)
  8. Hideghívás (helyezés 2020: 25. Változás: ↑17)
  9. Tévéhirdetés (helyezés 2020: 11. Változás: ↑2)
  10. Árösszehasonlító (helyezés 2020: 7. Változás: ↓3)
A hideghívás hatékonyságának látványos erősödése azért is érdekes, mert a gyakorisága csökkent, a tavalyi 28. helyről a 33. helyre esett vissza. Wolf Gábor szerint az ellentétes mozgás a koronavírus hatásának tulajdonítható. A járvány miatt csökkent a hirdetők köre, így a kisebb reklámzaj, valamint mert tavaszig otthon volt karanténban a fél ország, javult a hatékonyság. Ez utóbbi látszik a tévé hatékonyságának erősödésében is, hiszen a karantén alatt a fél ország a tévé előtt ült.

Mélyen zsebbe kellett nyúlni idén a kkv-knak

Jelentősen nőtt a válaszadók marketingköltése. Az idei átlagos költés 4,9 millió forint körül alakul, ami 31 százalékos növekedés az előző évi 3,7 millió forinthoz képest. A legtöbben, 37 százalék a Facebookon költöttek többet, míg 28 százalék a Google, 20 százalék az Instagram költéseit növelte.

A marketingköltést két tényező növelte a kkv-k körében. Egyrészt jelentősen nőttek a Facebook és Google hirdetések árai, melyek a legelterjedtebb marketingeszközök a kkv-k körében. Másrészről a koronavírus-járvány miatti digitalizációs kényszer tetemes extra kiadást eredményezett. Sokan most készítették el az első honlapjukat, webshopjukat, az első fizetett hirdetéseket – magyarázza Wolf Gábor.

Véleményvezér

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo