Hatékony kkv marketing eszközök 10-es toplistája
- Facebook (helyezés 2020: 1. Változás: –)
- Ajánlás (helyezés 2020: 2. Változás: –)
- Google (helyezés 2020: 4. Változás: ↑1)
- Networking (helyezés 2020: 3. Változás: ↓1)
- Honlap (helyezés 2020: 5. Változás: –)
- Webshop (helyezés 2020: 6. Változás: –)
- Hírlevél (helyezés 2020: 9. Változás: ↑2)
- Hideghívás (helyezés 2020: 25. Változás: ↑17)
- Tévéhirdetés (helyezés 2020: 11. Változás: ↑2)
- Árösszehasonlító (helyezés 2020: 7. Változás: ↓3)
Mélyen zsebbe kellett nyúlni idén a kkv-knak
Jelentősen nőtt a válaszadók marketingköltése. Az idei átlagos költés 4,9 millió forint körül alakul, ami 31 százalékos növekedés az előző évi 3,7 millió forinthoz képest. A legtöbben, 37 százalék a Facebookon költöttek többet, míg 28 százalék a Google, 20 százalék az Instagram költéseit növelte.A marketingköltést két tényező növelte a kkv-k körében. Egyrészt jelentősen nőttek a Facebook és Google hirdetések árai, melyek a legelterjedtebb marketingeszközök a kkv-k körében. Másrészről a koronavírus-járvány miatti digitalizációs kényszer tetemes extra kiadást eredményezett. Sokan most készítették el az első honlapjukat, webshopjukat, az első fizetett hirdetéseket – magyarázza Wolf Gábor.