Szombattól egységes az unióban a jogsi!

Életbe lép szombaton az az uniós jogszabály, amely egységes formai követelményeket támaszt az EU-tagországok által kibocsátott vezetői engedélyekkel szemben.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Ettől kezdve az unióban kiállított valamennyi új vezetői engedély műanyag „hitelkártyaszerű" okmány, amely egységes európai formátumot követ, megfelel a szabványos adatkövetelményeknek, és szigorúbb biztonsági védelemmel van ellátva. A szabályozás a meglévő engedélyeket nem érinti, azokat megújításkor vagy legkésőbb 2033-ban kell az új formátumúra cserélni. A szabványos európai vezetői engedélyt a tagállamok annyiban módosíthatják, hogy az nemzeti jelképeket is tartalmazzon.

Az országok csak a nemzeti jelképeket helyezhetik rá

A közlekedési rendőröknek jelenleg Európa-szerte több mint száz különféle típusú, papírból, illetve műanyagból készült vezetői engedélyt kell felismerniük. Előfordul, hogy az azonosító fényképek már rég nem hasonlítanak, nem világos, hogy a járművezető mely járműkategóriák vezetésére rendelkezik engedéllyel, és sok dokumentum könnyen hamisítható.

Az új szabályok szerint az egy tagállamban betiltott jogosítvány, a többi EU tagállamban sem használható majd. Bár a Bizottság szerette volna elérni, hogy a 65 éven felülieknek kötelező legyen a rendszeres orvosi vizsgálat, éles vita után a képviselők támogatták, hogy ebben a kérdésben a tagállamok dönthessenek.

Az új vezetői engedély előírja a robogókra érvényes vezetői engedély bevezetését, és felállítja a nagyobb és erősebb motorkerékpárok használatának fokozatossági elvét – utóbbi kategória használatára csak 24 éves kortól, elméleti és gyakorlati vizsga letételével nyílik lehetőség. A nagyobb teljesítményű motorkerékpárokat vezetni kívánó személyeknek két év tapasztalattal kell rendelkezniük a könnyebb típusúakon. Az új szabályok a vizsgáztatók minimumkövetelményeit is meghatározzák.

A parlament kérésére a B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezők is vontathatnak majd 750 kg-os megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó pótkocsit, amennyiben a jármű megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a 4250 kg-ot. Amennyiben a gépjármű-együttes megengedett legnagyobb össztömege meghaladja a 3500 kg-ot, a tagállami rendelkezések szerint kötelező a képzés illetve a vizsga. A lakóautóknál a B kategória súlyhatára továbbra is 3500kg marad. forrás:

Nyolc általános nélkül jogsi sem lesz

Csak az vehet részt gépjárművezetői tanfolyamon, illetve tehet vizsgát mostantól, aki igazolja az alapfokú iskolai végzettségét. A 2011-ben hatályba lépett rendelet  a gépjármű vezetésére jogosító vezetői engedély megszerzésére irányuló közúti járművezetői tanfolyamra az vehető fel, valamint elméleti vizsgát az tehet, aki a közoktatásról szóló törvény szerinti alapfokú iskolai végzettséget megszerezte.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo