Másodszor csaptak össze a magyar márkák

Idén másodszor teszi közzé a MagyarBrands a vezető hazai márkák listáját. Miközben a klasszikus magyar márkákból álló élmezőny tavalyhoz képest viszonylag stabil, az összetett értékelési eljárás eredményeképpen megszületett ranglista így is szolgál jó pár meglepetéssel. A Superbrands Magyarország tavaly úttörő kezdeményezést indított útjára, amikor MagyarBrands program néven a magyar márkák összegyűjtésére, értékelésére és díjazására vállalkozott. A MagyarBrands címet elnyert márkák a védjegyadatbázisból és a pályázó márkákból kerültek ki. 2011-ben 150 fogyasztói és 80 üzleti márka részesült MagyarBrands elismerésben. A márkák hivatalos rangsora az október 6-án megjelenő Toplista MagyarBrands kiadványban tekinthető meg.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

„Kötelességünknek éreztük pajzsra emelni azokat a márkákat, amelyek hosszabb-rövidebb ideje elválaszthatatlan részét képezik életünknek, részesei nemzeti önazonosságunknak és a magyar gazdaság sikereit testesítik meg. Hogy a MagyaBrands díj odaítélése objektív, számszerűsíthető kritériumok alapján történjen, a program szakértői úgy döntöttek, hogy egy komplex mutatószámot hoznak létre mindazon szempontok összegzéséből, amelyek közrejátszanak abban, hogy egy márkáról azt mondhatjuk: hazai és sikeres. A MagyarBrands-mutató 7 indikátor súlyozott átlaga. Szerepet kap benne a márka hazai története, ismertsége, a cég tulajdoni viszonyai, a hazai foglalkoztatottak száma, a menedzsment összetétele, illetve a márka reputációja és identitása." - közölte Wiszkidenszky András, a MagyarBrands program vezetője.

A fogyasztóknál a Pick a nyerő

A 2011-es MagyarBrands fogyasztói toplistát idén is a Pick vezeti. Nem csak amiatt abszolút győztes, mert a tulajdonosok és a menedzsment magyar, hanem azért is, mert kimagaslóan szerepel a minőségi versenyben is. A Pick a legelismertebb magyar fogyasztói márka, amelyik az identitás értékelése során is az első három márka között végzett. (Mennyit ér a márkanév?)


Wiszkidenszky András: Kötelességünknek éreztük pajzsra emelni a jó márkákat

2011 nehéz éve a magyar gazdaságnak, érdemes egy pillantást vetni arra, mely márkák tudtak ennek ellenére előrelépni, kik járnak jó úton a márkaépítésben. A pontozási rendszer egyik eleme a tradíció, az első hét helyezett 100 éves vagy annál is régebbi matuzsálem. A nyolcadik helyezett az Univer, aki a maga zsenge, alig több, mint fél évszázados múltjával fel tudott sorakozni mögéjük. Az Univer azonban egy ennél is fontosabb eredménnyel hívja fel magára a figyelmet. Ő az, aki egy év alatt a legtöbbet lépett előre az élmezőnyben és így kiérdemelte a legfejlődőképesebb fogyasztói márka címet a MagyarBrands rangsorban.

Érdekes végignézni a teljes díjazotti kört is abból a szempontból, hogy általában melyik márka az, amelyik a legjobb helyezést éri el korához képest. Az elmúlt évtized legdinamikusabb márkája toronymagasan a Szentkirályi. Alig több mint 8 éves márkaként a 15. helyen szerepel. Ezen a téren jól áll az Univer és a Béres márkanév is, ők is rendkívül dinamikusan fejlődtek az elmúlt évtizedben. Az új, 5 évnél nem régebbi márkák közül is többen bekerültek a listába. Ezek közül a legsikeresebb új díjazott a CIG Pannónia. A cég sokat köszönhet annak, hogy menedzsmentje multinacionális cégeknél edződött és most tudatosan magyar márkát épít a biztosítói piacon és kihasználja ennek előnyeit mind az üzletépítésben, mind a finanszírozásban. Ne felejtkezzünk meg arról sem, hogy a sikeres brandépítés mellett 2010-es árbevétel-növekedésük is kimagasló volt a hasonló méretű cégek körében. (Egyre több bank gondolja meg kétszer is, hogy engedje-e márkanevét olyan projektekkel lejáratni, melyek nagy pusztítást visznek végbe természeti környezetünkben.)

A lista azt is megmutatja, milyen értékeket kockáztatunk, hiszen a sokáig bizonytalan sorsú Hollóházi 13. helyezett az összesített fogyasztói rangsorban. Idén is szép számmal kerültek ki díjazott márkák a pályázók közül. Így olyan márkák, mint a Batz vagy a chocoMe is bekerült a díjazotti körbe kreativitásukkal, jó márkaépítésükkel. Akad példa arra is, hogy régi márkák újraélednek, ennek köszönhetően került fel a listára a Stühmer.

A legjobb üzleti márkák

A MagyarBrands Üzleti Márkák abszolút győztese ismét a Rába. Elsősorban annak köszönheti első helyét, hogy minden kategóriában egyenletesen jól szerepelt. Múltjához, a márka korához képest az összesített rangsorban a MEHIB és a Waberer's szerepelt holtversenyben a legjobban, ők az elmúlt évtizedben a legdinamikusabb magyar üzleti márkák. Jól szerepelt ebből a szempontból a Graboplast is, ráadásul ők a tavalyi listához képest nagyot léptek előre, hiszen 24. helyről 11.-ek lettek, míg a Főgáz 19.-ből 7. lett idén. Így a Graboplast és a FŐGÁZ a két legfejlődőképesebb üzleti márka 2011-ben.

A reputáció szempontjából a Richter végzett az első helyen és idén ő kapta a legtöbb pontot az identitásra. A Richter tehát idén a legelismertebb magyar üzleti márka. Az új, öt évnél nem régebbi márkák közül a Dunavox végzett az első helyen, ő a 2011-es MagyarBrands év új díjazott üzleti márkája.

A díjazott körbe nem került be a média, a non-profit vállalkozások és az állami vagy önkormányzati kulturális intézmények. Ugyanakkor két különdíjat is kiosztottak pályázati formában, MagyarBrands Kultúráért Különdíjat kapott a Vígszínház és MagyarBrands Gyermekekért Különdíjat a Bátor Tábor Alapítvány.

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo