Marketing: öt lépés, amit nem szabad kihagyni!

Milliókat, százmilliókat költünk reklámra, fizetjük a kampányokat, de csak elpocsékoljuk a pénzt, ha nem becsüljük fel a célcsoportunkat, és egy tesztcsoport segítségével nem prognosztizáljuk előre a kampány tényleges hatékonyságát.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Sok vállalkozás szembesül azzal, hogy hiába szórja ki a pénzt marketingkampányokra. Braun Mona, a Nexus Reklámügynökség szakértője szerint a probléma gyökere abban rejlik, hogy sokan teljesen kihagyják a marketinggépezetből azt az alapvető nézőpontot, miszerint a felhasználók, vásárlók fejével kell gondolkodni, az ő szemükkel kell látni. A legtöbben csupán úgy vélekednek, hogy „szerintem a vásárlók így gondolják”. Pedig a vásárlókat valóban meg kell kérdeznünk, mégpedig nagyon pontos mechanizmus alapján! (Azt se hagyjuk ki a számításból, hogy a reklámok sok esetben nem azonnali hatásúak.)

Hogy a veszteségeket elkerüljük, a következő öt lépést semmiképpen ne hagyjuk ki a kampány tervezésénél:

Határozzuk meg pontosan a célközönségünket, hogy kinek fog szólni a kampány.

Kérdezzük meg az adott célközönség tagjait (ne fókuszcsoportos felméréssel!) a témával kapcsolatban: mit szeretnek, mit nem, mi a pontos szóhasználatuk az adott témával kapcsolatban, milyen félelmeik, vágyaik vannak stb., mindezt egy meghatározott módszertan szerint. (A célcsoport meghatározásánál már a jövendő ügyfelekre is koncentráljunk!)

Határozzuk meg, hogy milyen érzelmeket vált ki a termékünk vagy a szolgáltatásunk, mi az az érzelmi szint, amin kommunikálnunk kell majd a kampányunkat.

A piackutatásra, és csakis a piackutatásra alapozva rakjuk össze a kampány elemeit, kommunikációját, és pontos üzeneteit, és ne felejtsük el tesztelni egy szűk csoporton.

A tesztelés eredményeit felhasználva javítsuk ki, amit szükséges, és ezt követően a javított kampány mehet a nagyközönség elé!

Ezáltal tudjuk biztosítani, hogy a pénzkidobás, vagy „letudott kampány” helyett egy sikeres, mérhető és eladást ösztönző marketingkampányt futtassunk, amely tényleg hozza az elvárt számokat.

Braun Mona coach http://www.nxs.hu/hu/analysis

Így spórolhatnának a marketingen a cégek
Miközben még mindig visszafogják a marketingköltségeiket a magyar vállalatok, amit költenek, azt sem hatékonyan teszik. Tippeket adunk, hogyan csökkentheti még inkább a reklámra fordított pénzeket, miközben növeli a marketing hatékonyságát.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo