Sok vállalkozás szembesül azzal, hogy hiába szórja ki a pénzt marketingkampányokra. Braun Mona, a Nexus Reklámügynökség szakértője szerint a probléma gyökere abban rejlik, hogy sokan teljesen kihagyják a marketinggépezetből azt az alapvető nézőpontot, miszerint a felhasználók, vásárlók fejével kell gondolkodni, az ő szemükkel kell látni. A legtöbben csupán úgy vélekednek, hogy „szerintem a vásárlók így gondolják”. Pedig a vásárlókat valóban meg kell kérdeznünk, mégpedig nagyon pontos mechanizmus alapján! (Azt se hagyjuk ki a számításból, hogy a reklámok sok esetben nem azonnali hatásúak.)
Hogy a veszteségeket elkerüljük, a következő öt lépést semmiképpen ne hagyjuk ki a kampány tervezésénél:
Határozzuk meg pontosan a célközönségünket, hogy kinek fog szólni a kampány.
Kérdezzük meg az adott célközönség tagjait (ne fókuszcsoportos felméréssel!) a témával kapcsolatban: mit szeretnek, mit nem, mi a pontos szóhasználatuk az adott témával kapcsolatban, milyen félelmeik, vágyaik vannak stb., mindezt egy meghatározott módszertan szerint. (A célcsoport meghatározásánál már a jövendő ügyfelekre is koncentráljunk!)
Határozzuk meg, hogy milyen érzelmeket vált ki a termékünk vagy a szolgáltatásunk, mi az az érzelmi szint, amin kommunikálnunk kell majd a kampányunkat.
A piackutatásra, és csakis a piackutatásra alapozva rakjuk össze a kampány elemeit, kommunikációját, és pontos üzeneteit, és ne felejtsük el tesztelni egy szűk csoporton.
A tesztelés eredményeit felhasználva javítsuk ki, amit szükséges, és ezt követően a javított kampány mehet a nagyközönség elé!
Ezáltal tudjuk biztosítani, hogy a pénzkidobás, vagy „letudott kampány” helyett egy sikeres, mérhető és eladást ösztönző marketingkampányt futtassunk, amely tényleg hozza az elvárt számokat.
Braun Mona coach http://www.nxs.hu/hu/analysis