Marketing: öt lépés, amit nem szabad kihagyni!

Milliókat, százmilliókat költünk reklámra, fizetjük a kampányokat, de csak elpocsékoljuk a pénzt, ha nem becsüljük fel a célcsoportunkat, és egy tesztcsoport segítségével nem prognosztizáljuk előre a kampány tényleges hatékonyságát.

Sok vállalkozás szembesül azzal, hogy hiába szórja ki a pénzt marketingkampányokra. Braun Mona, a Nexus Reklámügynökség szakértője szerint a probléma gyökere abban rejlik, hogy sokan teljesen kihagyják a marketinggépezetből azt az alapvető nézőpontot, miszerint a felhasználók, vásárlók fejével kell gondolkodni, az ő szemükkel kell látni. A legtöbben csupán úgy vélekednek, hogy „szerintem a vásárlók így gondolják”. Pedig a vásárlókat valóban meg kell kérdeznünk, mégpedig nagyon pontos mechanizmus alapján! (Azt se hagyjuk ki a számításból, hogy a reklámok sok esetben nem azonnali hatásúak.)

Hogy a veszteségeket elkerüljük, a következő öt lépést semmiképpen ne hagyjuk ki a kampány tervezésénél:

Határozzuk meg pontosan a célközönségünket, hogy kinek fog szólni a kampány.

Kérdezzük meg az adott célközönség tagjait (ne fókuszcsoportos felméréssel!) a témával kapcsolatban: mit szeretnek, mit nem, mi a pontos szóhasználatuk az adott témával kapcsolatban, milyen félelmeik, vágyaik vannak stb., mindezt egy meghatározott módszertan szerint. (A célcsoport meghatározásánál már a jövendő ügyfelekre is koncentráljunk!)

Határozzuk meg, hogy milyen érzelmeket vált ki a termékünk vagy a szolgáltatásunk, mi az az érzelmi szint, amin kommunikálnunk kell majd a kampányunkat.

A piackutatásra, és csakis a piackutatásra alapozva rakjuk össze a kampány elemeit, kommunikációját, és pontos üzeneteit, és ne felejtsük el tesztelni egy szűk csoporton.

A tesztelés eredményeit felhasználva javítsuk ki, amit szükséges, és ezt követően a javított kampány mehet a nagyközönség elé!

Ezáltal tudjuk biztosítani, hogy a pénzkidobás, vagy „letudott kampány” helyett egy sikeres, mérhető és eladást ösztönző marketingkampányt futtassunk, amely tényleg hozza az elvárt számokat.

Braun Mona coach http://www.nxs.hu/hu/analysis

Így spórolhatnának a marketingen a cégek
Miközben még mindig visszafogják a marketingköltségeiket a magyar vállalatok, amit költenek, azt sem hatékonyan teszik. Tippeket adunk, hogyan csökkentheti még inkább a reklámra fordított pénzeket, miközben növeli a marketing hatékonyságát.

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo