Marketing: öt lépés, amit nem szabad kihagyni!

Milliókat, százmilliókat költünk reklámra, fizetjük a kampányokat, de csak elpocsékoljuk a pénzt, ha nem becsüljük fel a célcsoportunkat, és egy tesztcsoport segítségével nem prognosztizáljuk előre a kampány tényleges hatékonyságát.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Sok vállalkozás szembesül azzal, hogy hiába szórja ki a pénzt marketingkampányokra. Braun Mona, a Nexus Reklámügynökség szakértője szerint a probléma gyökere abban rejlik, hogy sokan teljesen kihagyják a marketinggépezetből azt az alapvető nézőpontot, miszerint a felhasználók, vásárlók fejével kell gondolkodni, az ő szemükkel kell látni. A legtöbben csupán úgy vélekednek, hogy „szerintem a vásárlók így gondolják”. Pedig a vásárlókat valóban meg kell kérdeznünk, mégpedig nagyon pontos mechanizmus alapján! (Azt se hagyjuk ki a számításból, hogy a reklámok sok esetben nem azonnali hatásúak.)

Hogy a veszteségeket elkerüljük, a következő öt lépést semmiképpen ne hagyjuk ki a kampány tervezésénél:

Határozzuk meg pontosan a célközönségünket, hogy kinek fog szólni a kampány.

Kérdezzük meg az adott célközönség tagjait (ne fókuszcsoportos felméréssel!) a témával kapcsolatban: mit szeretnek, mit nem, mi a pontos szóhasználatuk az adott témával kapcsolatban, milyen félelmeik, vágyaik vannak stb., mindezt egy meghatározott módszertan szerint. (A célcsoport meghatározásánál már a jövendő ügyfelekre is koncentráljunk!)

Határozzuk meg, hogy milyen érzelmeket vált ki a termékünk vagy a szolgáltatásunk, mi az az érzelmi szint, amin kommunikálnunk kell majd a kampányunkat.

A piackutatásra, és csakis a piackutatásra alapozva rakjuk össze a kampány elemeit, kommunikációját, és pontos üzeneteit, és ne felejtsük el tesztelni egy szűk csoporton.

A tesztelés eredményeit felhasználva javítsuk ki, amit szükséges, és ezt követően a javított kampány mehet a nagyközönség elé!

Ezáltal tudjuk biztosítani, hogy a pénzkidobás, vagy „letudott kampány” helyett egy sikeres, mérhető és eladást ösztönző marketingkampányt futtassunk, amely tényleg hozza az elvárt számokat.

Braun Mona coach http://www.nxs.hu/hu/analysis

Így spórolhatnának a marketingen a cégek
Miközben még mindig visszafogják a marketingköltségeiket a magyar vállalatok, amit költenek, azt sem hatékonyan teszik. Tippeket adunk, hogyan csökkentheti még inkább a reklámra fordított pénzeket, miközben növeli a marketing hatékonyságát.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo