Magyar borok sikere Stockholmban

Nagyszabású bemutató keretében mutatkoztak be a magyar borok Svédországban. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) által szervezett rendezvényt kiemelkedő figyelem kísérte volt kiállítói és látogatói oldalról egyaránt. A stockholmi magyar nagykövetségen 2012. október 16-án megrendezett kóstolón 19 kiállító 32 magyar pincészet 129 termékét mutatta be a csaknem 100, kizárólag szakmai körökből érkező vendégnek.

A svéd borszakma képviselői (importőrök, sommelier-k, újságírók és az állami monopólium beszerzői) tematikus mesterkurzusokon ismerkedhettek meg Magyarország autentikus terroir boraival, az egyes terroirok jellegzetességeivel, illetve  az egyes borrégiókra jellemző különböző fajtákkal. A kurzusok után sétáló kóstoló következett, ahol a vendégek kötetlen párbeszéd keretében ismerkedhettek a magyar termelőkkel és boraikkal.

Nagy sikert arattak a magyar borok Svédországban

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal kiegészítő jelleggel, exportfejlesztési tevékenysége keretében foglalkozik a magyar borok külpiaci megjelenésének támogatásával. Tevékenységét stratégiai megfontolásokból kevés, de a magyar borok szempontjából fontos piacra összpontosítja, így szerepel a kiemelt célterületek között a skandináv piac is. (Újra kkv-hét a HTA szervezésében!)

A svéd piacon több termelő évek óta jelen van, de piaci jelenlétük az ilyen események kapcsán tovább erősíthető. Az új termelők piacra juttatása mellett fontos cél, hogy az állami monopóliumot rábírjuk, hogy egyre több magyar bort érintő tendert írjanak ki. Erre jó esély van, hiszen a Systembolaget több beszerzővel is jelen volt az eseményen és a termelők visszajelzései alapján komoly tárgyalásokat folytattak a kiállítókkal. A borászatok elmondása alapján az állami monopólium fokozott érdeklődést mutatott a magyar roséborok iránt.

A HITA jövő év elején tovább folytatja skandináv piaci aktivitását, a norvég piacon másodszorra szervez önálló magyar borbemutatót és emellett lehetőséget biztosít a magyar termelőknek, hogy az eddig még érintetlen dán piacon is bemutatkozhassanak.

"Mindenre érvényes receptet nem tudunk adni, de segítséget igen!"

A keleti nyitás politikájában népszerűsített távoli célországokban, különösen a magyar szemmel egzotikusnak tekintett közép-ázsiai vagy távol-keleti régióban exportpiacokat kereső magyar cégek elsősorban az immáron csaknem két éve működő Nemzeti Külgazdasági Hivataltól remélhetnek segítséget céljaik elérésében. Dobos Erzsébet, a szervezet elnöke arról beszélt, hogy milyen módon segíti a HITA a magyar cégeket.

A HITA elnökasszonyával készült interjúnkat itt olvashatják!

Véleményvezér

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?
Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo