Libamájra, mézre és mangalica szalámira éhesek a japánok

Önálló nemzeti standdal és 13 magyar cég részvételével képviselteti magát hazánk a FOODEX 2014 mezőgazdasági nyersanyag, italáru és élelmiszeripari kiállításon, Tokióban.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A japán fogyasztók érdeklődése a magyar élelmiszeripari termékek iránt egyértelműen élénkült az elmúlt évek során.  „Japán hagyományosan a legnagyobb ázsiai felvevő piacunk, és komoly esélyt látunk a szigetországba irányuló élelmiszeripari és mezőgazdasági termékek kivitelének további dinamikus növelésére” – mondta Bognár Lajos, a Vidékfejlesztési Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős helyettes államtitkára.

Sokan segítik a magyar cégeket az exportpiacokra!

Élelmiszergazdasági külkereskedelmi forgalmunk egyenlege Japánnal pozitív, exportunk 48 millióról 87 millió euróra nőtt az elmúlt öt évben. Kivitelünkben kimagasló a sertéshús, a kacsa- és libahús, a hízott libamáj, a toll és pehely, valamint a méz és a bor. Hozzátette: a magyar mangalica sertésből készült szalámi és sonka egyre nagyobb ismertségnek és népszerűségnek örvend a távoli szigetországban.

Bognár Lajos tokiói látogatása során sikeres tárgyalásokat folytatott a japán mezőgazdasági tárca vezetőivel az állategészségügyi akadályok lebontása és a Japánba irányuló magyar sertéshús export bővítése, valamint újabb agrártermékek exportengedélyeinek megadása érdekében.

A FOODEX 2014 kiállítással egyidejűleg – a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete, a Pick Szeged, valamint a tokiói magyar nagykövetség közös szervezésében – hazánk mangalicahús termékeket felvonultató szakmai rendezvényen és magyar borbemutatón is népszerűsítette termékeit.

4 jó tanács, ha külföld felé kacsingat
Ha külföld felé kacsingat a cége, nem árt mindenféle tudással felvérteznie magát már jó előre. A külpiacra lépés sajnos nem sétagalopp, tele van buktatókkal, legyen szó ellátási láncról, külföldi kereskedelmi partnerről vagy épp külföldön gyártatott termékről. Kiemeltünk pár dolgot, amire mindenképp érdemes figyelni.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo