Libamájra, mézre és mangalica szalámira éhesek a japánok

Önálló nemzeti standdal és 13 magyar cég részvételével képviselteti magát hazánk a FOODEX 2014 mezőgazdasági nyersanyag, italáru és élelmiszeripari kiállításon, Tokióban.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A japán fogyasztók érdeklődése a magyar élelmiszeripari termékek iránt egyértelműen élénkült az elmúlt évek során.  „Japán hagyományosan a legnagyobb ázsiai felvevő piacunk, és komoly esélyt látunk a szigetországba irányuló élelmiszeripari és mezőgazdasági termékek kivitelének további dinamikus növelésére” – mondta Bognár Lajos, a Vidékfejlesztési Minisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős helyettes államtitkára.

Sokan segítik a magyar cégeket az exportpiacokra!

Élelmiszergazdasági külkereskedelmi forgalmunk egyenlege Japánnal pozitív, exportunk 48 millióról 87 millió euróra nőtt az elmúlt öt évben. Kivitelünkben kimagasló a sertéshús, a kacsa- és libahús, a hízott libamáj, a toll és pehely, valamint a méz és a bor. Hozzátette: a magyar mangalica sertésből készült szalámi és sonka egyre nagyobb ismertségnek és népszerűségnek örvend a távoli szigetországban.

Bognár Lajos tokiói látogatása során sikeres tárgyalásokat folytatott a japán mezőgazdasági tárca vezetőivel az állategészségügyi akadályok lebontása és a Japánba irányuló magyar sertéshús export bővítése, valamint újabb agrártermékek exportengedélyeinek megadása érdekében.

A FOODEX 2014 kiállítással egyidejűleg – a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete, a Pick Szeged, valamint a tokiói magyar nagykövetség közös szervezésében – hazánk mangalicahús termékeket felvonultató szakmai rendezvényen és magyar borbemutatón is népszerűsítette termékeit.

4 jó tanács, ha külföld felé kacsingat
Ha külföld felé kacsingat a cége, nem árt mindenféle tudással felvérteznie magát már jó előre. A külpiacra lépés sajnos nem sétagalopp, tele van buktatókkal, legyen szó ellátási láncról, külföldi kereskedelmi partnerről vagy épp külföldön gyártatott termékről. Kiemeltünk pár dolgot, amire mindenképp érdemes figyelni.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo