2015. január 1-jétől az online pénztárgépekhez adatkapcsolatot biztosító hírközlési szolgáltatók (internet szolgáltatók) kötelesek a NAV felé jelenteni a szolgáltatás szüneteltetését, megszüntetését. Ez leggyakoribb esetekben akkor fordulhat elő, ha a pénztárgép üzemeltetője a szolgáltatási díjat nem fizeti meg a szolgáltatónak, emiatt az nem biztosítja, vagy korlátozza az adatkapcsolatot. Mobilszolgáltatás nélkül tehát a vállalkozás nem tehet eleget a pénztárgépekre vonatkozó előírásoknak.
Mivel az adatkapcsolat hiánya meggátolja a pénztárgép szabályszerű használatát, a vállalkozások számára szankciókkal járhat a mobilszolgáltatás felfüggesztése. A mulasztási bírság és az új adóügyi ellenőrző egység beszerzésével járó költségek megelőzésére a NAV felhívja a vállalkozások figyelmét arra, hogy a mobilszolgáltatói szerződés teljesítése, a folyamatos díjfizetés elengedhetetlen feltétele az online pénztárgépek szabályszerű használatának. A mobilszolgáltatók adatai és a pénztárgépek adatforgalma alapján a NAV nyomon követi a vállalkozások internetkapcsolatának állapotát.
Amennyiben az online adatszolgáltatás azért nem valósul meg, mert a pénztárgép üzemeltetője nem tett eleget előírt kötelezettségeinek, magánszemély esetében 500 ezer forintig, nem magánszemély (pl. gazdasági társaság) esetében pedig 1 millió forintig terjedő bírsággal sújtható.