Letaszították a trónról az RTL-vezért

Nagy fordulatot hozott a legbefolyásosabb médiapiaci személyiségek idei évi Top 50-es listája. Egy évtizedes dominancia után 2018-ban már nem a mindenkori RTL-vezér végzett az első helyen. Helyét Andy Vajna, a TV2, Lapcom és Rádió 1 tulajdonosa vette át, aki már két éve ott van az élmezőnyben. Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója második lett, a képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa állhatott fel.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Tizenegyedik alkalommal készítette el a Marketing&Média kommunikációs szaklap a magyar médiaipar legbefolyásosabb embereinek top ötvenes rangsorát. Az első két helyezett közötti sorrend változása jól mutatja az erőviszonyok alakulását is. „Idén először vált kiegyenlítettebbé a mezőny a két legnagyobb piaci szereplő között.

Az RTL Magyarországtól négyen kerültek be a Top 50-be, és ugyanennyien vannak a listán a TV2 Csoport részéről is ” – mondta el Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője. A politikához közvetlen vagy közvetett úton kapcsolódó médiavezetők aránya az idei listán 20 százalék körüli, ami megegyezik az előző évivel.

Pixabay

A szakmai zsűri értékelése alapján Andy Vajna, a TV2 Média Csoport, a Lapcom Zrt. és a Rádió 1 tulajdonosa állt az élre, míg Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója a második helyre került. A dobogó harmadik fokán a Central Médiacsoport tulajdonosa, Varga Zoltán váltotta Mészáros Lőrincet, a Mediaworks Hungary és az Echo Tv tulajdonosát, aki tavaly került fel először erre a listára – ő most egy helyet rontva negyedik lett.

Gulyás János, a Wavemaker ügyvezetője 2017-hez képest öt helyet tudott előrelépni, így idén az előkelő ötödik hely jutott neki. A TV2 Média Csoport vezérigazgatója, Dirk Gerkens megtartotta tavalyi pozícióját, továbbra is a hatodik helyen szerepel.

Szintén ugyanazt a helyezést érte el, mint az ezt megelőző évben – tehát hetedik lett – a Magyar Telekom vezér, Christopher Mattheisen. Ő minden bizonnyal utoljára szerepel a listán, hiszen idén áprilisban lemondott tisztségéről.

Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese idén a nyolcadik helyre került. Dr. Bayer József, a Ringier Axel Springer vezérigazgatója megtartotta tavalyi helyezését, a kilencedik hely lett az övé. Lukács Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója végzett a tizedik helyen a rangsorban.

A netes hirdetőkre ácsingóznak a tévék
Számos új hirdető jelent meg tavaly az interneten, akit a televíziós piacnak is be kell csatornáznia. Az év eleji felmérések szerint tavaly már többet költöttek a hirdetők online, mint televíziós reklámra. A tévénézésre fordított napi négy óra azonban még mindig duplája az online médiafogyasztásra szánt időnek.

A lista pozíció szerinti bontásában a meghatározó szakemberek közül a Top 50 szereplőinek többségét hagyományosan a médiavállalatok adják, s nem volt ez idén sem másként. Az 50 legbefolyásosabb médiaszereplő ranglistáján belül a második legnépesebb kör a média- és reklámügynökségek vezetőié, idén 22 százalékos részaránnyal. Markáns szereplők még a telekommunikációs cégek vezetői, az arányuk ebben az évben nem kevesebb, mint 12 százalékot tett ki.

Az egyik legszembeötlőbb változás a tavalyi listához képest egyértelműen az, hogy egyetlen főszerkesztő sem került be a Top 50-be. Az 58. helyet Uj Péter, a 444.hu főszerkesztője szerezte meg.

A lista összetétele azt mutatja, hogy a televízió továbbra is nagyon meghatározó szerepet tölt be a médiaiparban: a Top 50-be bekerült személyek tevékenységének túlnyomó többsége ehhez a médiumhoz köthető.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo