Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója közösségi oldalán úgy fogalmazott, a nyár harmadik hónapjának nagy kérdése az volt, hogy folytatódik-e az a kedvező főszezoni tendencia, amit olyan tudatos lépésekkel igyekeztek megteremteni, mint a mozdonybeszerzés vagy a pálya stratégiai pontjainak megerősítése.
A vállalatcsoport adatai szerint az idén augusztusban 93 948 vonat közlekedett, ebből 79,01 százalék, 74 233 vonat pontosan, vagy kevesebb mint 6 perces késéssel érkezett a végállomásra.
Fotó: Depositphotos
A MÁV közleménye szerint 2024 augusztusához képest 6,58 százalék javulás következett be, ráadásul a késéseknek sikerült csökkenteni mind a számát, mind az átlagos hosszát. A késések zöme 6-15 perc között alakult, míg az – 50 százalékos jegyár-visszatérítéssel kompenzált – 20 percnél nagyobb késés a vonatok kevesebb, mint 4 százalékánál fordult elő.
Augusztusban a késési biztosítás keretében 137,2 millió forintot fizettek vissza az utasoknak – írták a közleményben.
Tavaly augusztushoz képest a Balatonnál is javult a menetrendszerűség, az észak-balatoni vonalon mintegy 9 százalékkal, a dél-balatonin pedig mintegy 7 százalékkal.
Hozzátették, jobban teljesítettek a miskolci, a hidasnémeti, a békéscsabai és a szegedi vonalak, előbbiek a folyamatosan beálló nagyteljesítményű villanymozdonyok, utóbbiak a nyáron ideiglenesen bevezetett motorvonati üzem miatt is.
Kitértek arra, hogy sok teendő maradt a 100-as Budapest-Debrecen-Záhony vasútvonalon, amely az augusztusi statisztika egyik sereghajtója lett. A vonalon a közeljövőben további karbantartási, felújítási munkálatokat terveznek a menetrendszerűség javítása érdekében.