Következő szinten az s3 stratégia

Két hét alatt 19 megyében, közel 1200 fő részvételével zajlott le a nemzeti intelligens szakosodás alapú kutatási és innovációs stratégia első fordulós társadalmi egyeztetése, a megyék fejlesztési priorizációs irányainak meghatározása érdekében.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:sxc

A megyei rendezvényeket a Nemzeti Innovációs Hivatal koordinálásával a megyei kormányhivatalok szervezték, az érintett kör bevonásával.  A megyei rendezvények mellett a Nemzeti Innovációs hivatal online kérdőívvel is lehetőséget biztosított a stratégia kialakításában érintett lehetséges szereplőknek javaslataik megosztására. Közel 700 kitöltött kérdőív érkezett vissza, melyek feldolgozása folyamatos.

Az S3 stratégiáról itt olvashat részletesebben.

Októberben a megyei rendezvényeken zajló munka és a kérdőívek feldolgozásának eredményeként a www.S3magyarorszag.hu honlapon megjelenik a nemzeti S3 dokumentum első verziója, amelyet minden érdeklődő megtekinthet, tanulmányozhat. Ezzel elindul a társadalmi egyeztetés 2. szakasza, amely az első fordulóban alkalmazott módszereket használva, ismét megyei rendezvények keretében, valamint további online véleményezési lehetőséggel dolgozza ki az S3 dokumentumot.

Mtől függ?
A döntés során figyelembe veszik az adott régió erősségeit és a korábban ott zajló tevékenységeket, de a konzultáció folyamán felmerült ötleteket egy szakértői testület is értékeli aszerint, hogy mennyi esélyt látnak megvalósíthatóságukra. A Strukturális Alapokból érkező mintegy 750 milliárd forint és a saját költségvetésből erre a területre szánt körülbelül 70 milliárd forint hatalmas összeg, amelynek elköltésének látszania kéne az ország versenyképességének javulásában – hangsúlyozta Pálinkás József. Hozzátette, a most következő hét éves időszak és a fejlesztési pénzek hatékony felhasználása döntő jelentőségű abban, hogy Magyarországnak sikerül-e elérnie a vágyott k+f központ státuszt.
A tervezés jelen, egyben befejező fázisában kiemelt hangsúlyt kap az Entrepreneurial Discovery Process (EDP), hogy a lokális szereplők a térségi gazdaság és társadalom változásainak folyamatos és módszeres érzékelésével és elemzésével, az érintettek széles körének aktív részvételével, vállalkozói szemmel, a kockázatokat vállalva hozzanak meg a térség szempontjából tartós fejlődést eredményező, a jövő innovációival kapcsolatos jelenbeli döntéseket.

2014 október végén készül el a teljes nemzeti S3 dokumentum, ezt követően előterjesztésre kerül a kormány felé.  A tervek szerint a novemberi kormányüléssel záruló folyamat az S3 módszertannak megfelelően, 6 lépésben jut el az eddigi tapasztalatok, a rendelkezésre álló, vonatkozó hazai stratégiák és fehér könyvek, az EU Bizottságának iránymutatása, valamint a nemzetközi legjobb gyakorlatok feldolgozásától a prioritások és a kulcstechnológiák (key enabling technologies, KET) meghatározásán keresztül a nemzeti S3 dokumentum szakmai véglegesítéséig.

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo