Kivonulás helyett terjeszkedés

Míg pár éve a kivonulást fontolgatta hazánkból, most Nagykanizsán nyit új üzletet a svájci divatlánc. A Vögele éppen egy évtizede jelent meg Magyarországon.

Kép:CharlesVogele.ch

Három évvel ezelőtt a svájci Charles Vögele divatlánc eredménybeszámolójából derült ki, hogy a nemzetközi társaság vezetése komolyan fontolóra vette, hogy a cég esetleg elhagyja a veszteséget termelő kelet-európai államokat, így többek között Magyarországot is. A gazdasági válság kirobbanását követő években ugyanis szinte csak Svájcban tudott nyereséget felmutatni a divatlánc, az összes többi külföldi érdekeltsége – beleértve a nyugat-európaiakat is – veszteséges volt. Ennek mértékét pedig úgy akarta csökkenteni a menedzsment, hogy három kelet-európai államból, Cseh-, Lengyel- és Magyarországról kivonul.

Miután a kivonulás híre napvilágot látott, nem sokkal később a vállalat közleményben tudatta, hogy lezárta az országportfóliójának felülvizsgálatát, és a Charles Vögele Holding AG igazgatótanácsa a maradás mellett döntött, mondván: „a magyarországi szervezetünk, amely még felügyelet alatt állt, változatlanul a Charles Vögele csoport része marad, meg vagyunk győződve ugyanis arról ugyanis, hogy Magyarország továbbra is pozitívan fog fejlődni”. Úgy tűnik, a maradás jó üzleti döntésnek bizonyult, a svájci cég ismét folytatja az évekkel korábban megkezdett terjeszkedést és most új üzletet nyit a nagykanizsai Stop Shopban (miután tavaly bezárta egy üzletét a fővárosban, a Budapest Corvinban).

Az 1955-ben alapított családi vállalkozás egyébként éppen tíz éve, 2006 elején vetette meg a lábát hazánkban. Első exkluzív üzletét Veszprém belvárosában nyitotta meg, majd a sorban következett a többi (jelenleg 26 üzletből áll a hazai láncolat). A múlt évet 6,7 milliárd forintos nettó árbevétellel és 78 millió forintos adózott eredménnyel zárta.

Gy. J.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo