Kinek éri meg kiszervezni?

Az outsourcing fogalma ma már nem ismeretlen a döntéshozók körében, valószínűleg mindenkinek van egy elképzelése a témáról, ám nem mindenkinek előnyös belefognia. Bemutatjuk, viszont kinek érdemes.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A kiszervezéssel komoly költség takarítható meg, de nem mindenkinek éri meg – Kép: SXC

A legegyszerűbb az újonnan alakuló cégek esete. A frissen alapított cégek számára mindig nyitott a lehetőség arra, hogy adminisztratív folyamataikat, akár az első pillanattól külső partner segítségével oldják meg. Ebben az esetben az üzlet beindításával kapcsolatos más, fontos területekre koncentrálhatnak, míg a szolgáltató gondját viseli az adminisztrációnak. Megfelelő szolgáltató kiválasztása esetén, nemcsak a cégalapítás feltételeivel és adminisztrációs terheivel kapcsolatban kaphatnak segítséget az első pillanattól – így megalapozva a tervezést –, de adminisztrációs struktúrájuk alapjait is professzionális támogatás mellett tehetik le. Ezzel biztosítva a hatékony és jogszerű működést, mind számviteli, mind bérszámfejtési vonalon – hívta fel a figyelmet blogbejegyzésében az UCMS Group Hungary.

Gyakran találkozni azzal a vállalattípussal, amely korábban házon belüli erőforrásokból oldotta meg a feladatot, de később elérte azt a méretet, aminél már a hatékonyság optimalizálási céllal érdemes kiszervezni a folyamatokat. Így teljes mértékben tud a vállalat a fő tevékenységére koncentrálni, és akár költségcsökkentő hatása is lehet a döntésnek.

Számos olyan cég létezik Magyarországon, amelyek esetében a külföldi anyavállalat elvárásai – a hazai cég méretétől függetlenül – igen komplex folyamatokat eredményeznek, azonban a hazai entitásuk felépítéséből adódóan hasznosabb kiadni ezt a feladatot külsős szolgáltatónak.

Hogy miért éri meg kiszervezni bizonyos folyamatokat, arról itt olvashat bővebben!

Kiszervezési kisokos jogi buktatók elkerüléséhez
Az outsourcing egyfajta új paradigma a vállalkozások számára, amelynek célja a hatékonyság javítása és a költségek csökkentése. De mi a jogi háttér és hogy néz ki egy ilyen szerződés? Ügyvéd szakértőnk segít!
„Speciális esetek”

Számtalan alkalommal előfordul, hogy nem az „általános” vagy teljes körű számviteli teendők ellátása során igénylik a cégek a külső segítséget, hanem egy-egy részfeladatra kell hasznos megoldást találni. A két leggyakoribb eset –többek között –, a szolgáltató központoknak, azaz az SSC-knek nyújtott, részfeladatokra korlátozódott megbízás és a projektjellegű munkák, amikor csak egy bizonyos időszakra szól a szolgáltatási szerződés.

Természetesen azoknak a vállalatoknak is, amelyek a kezdetektől külső szolgáltató közreműködésével kezelik adminisztrációjukat, időnként érdemes ki-kitekinteni a piacra, felülvizsgálva az aktuális szolgáltatót és megoldásokat.

Kiszervezési tippek igazi cégvezetőktől!

Az outsourcinggal való ismerkedést a vállalatok gyakran a bérszámfejtés kiszervezésével kezdik. Ennek oka, hogy ez a feladatkör viszonylag könnyen körülhatárolható és kiemelhető a vállalat érrendszeréből.  Ide sorolhatjuk például a legegyszerűbb havi számfejtési és kifizetési folyamatokkal kapcsolatos teendőket, a cafeteriatervezést, a tb-kifizetőhelyi kötelezettségek ellátását vagy akár az expat munkavállalók adta feladatokat is.

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo