A Praktiker 2024-ben is folytatta piaci átlag feletti növekedési pályáját a vásárlói értékajánlat fejlesztésére, az országos jelenlét bővítésére és a működési hatékonyság növelésére fókuszálva. A kedvezőtlen gazdasági környezet a barkácspiacra is hatással volt, ennek ellenére a Praktiker 2,6 százalékkal 88,1 milliárd forintra növelte kiskereskedelmi tevékenységből származó nettó árbevételét 2024-ben, miközben adózott eredménye 519 millió forint volt – derül ki a barkácsáruház közleményéből.
A magyar tulajdonban lévő Praktiker stratégiájának erősségét mutatja, hogy ebben gazdálkodási környezetben barkácspiaci részesedése 31,8 százalékra bővült, a 2023-as 31,4-ről. A 2024-es reálbér-növekedés ellenére a barkácspiacot továbbra is jelentős árérzékenység jellemezte, amit az inflációs nyomás mellett a támogatási programok miatt a korábbi évekre időzített beruházások is befolyásoltak.
A Top 5 legnépszerűbb termékkategória árbevétel alapján 2024-ben |
|
1. |
Kert |
2. |
Hideg- és melegburkolás |
3. |
Szaniter |
4. |
Építőanyag |
5. |
Világítás |
Forrás: Praktiker |
A Praktiker ehhez a környezethez alkalmazkodva a vevői igényekhez igazított, személyre szabott ajánlatokat, megújított választékot és rendszeres akciókat kínált, valamint megújította törzsvásárlói programját is. Az országos hálózattal rendelkező barkácslánc emellett sikeresen hajtott végre stratégiai beruházásokat, bővítette hálózatát: megnyitotta második székesfehérvári áruházát. Ezzel a lépéssel és a 2025-ben nyitott második debreceni és a veszprémi áruházzal együtt a Praktiker üzleteinek összterülete mára közel 150 ezer négyzetméterre nőtt, és a vállalat további áruházak nyitását tervezi. A működési hatékonyság növelésének részeként egyszerűsödtek az áruházi folyamatok, valamint elindult a digitális iroda program, és a vállalat központja új, korszerű székházba (Liberty) költözött.