Keményebben lépne fel a hamisítások ellen a márkaszövetség

A Magyar Márkaszövetség kiszámítható adópolitikát, hatékony márkavédelmet és hamisítás elleni fellépést, továbbá a beszállítókat az erőfölényes kereskedelmi gyakorlattal szemben jobban védő kereskedelmi szabályozást sürget, és folyamatos párbeszédet javasol a kormány számára.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára a márkás napi fogyasztási cikkek gyártóit (FMCG cégek) képviselő érdekvédelmi szövetség csütörtökön, Budapesten tartott közgyűlésén a javaslatcsomagot ismertetve kiemelte: a szövetség támogatja azt a törekvést, hogy bővüljön a kedvezményes forgalmi adózású alapvető élelmiszerek köre. Ez segíthet visszaszorítani az áfacsalásokat, amelyek iparági számítások szerint évi 130 milliárd forintot húznak ki az állam zsebéből. A márkahamisítások ellen sokkal következetesebb és szigorúbb, esetenként akár elrettentő hatósági fellépést sürgetnek a szövetség tagjai. A marketingkommunikáció területén viszont nagyobb szabadságot várnak el. A főtitkár véleménye szerint a szakma részéről működik az önszabályozás ezen a területen, ami elősegíti a felelős kommunikációt.

Esetenként akár elrettentő hatósági fellépést sürgetnek a szövetség tagjai – Kép: MTI/Kovács Attila

A szövetség álláspontja szerint szükség lenne a kereskedelmi szabályozás módosítására annak érdekében, hogy a beszállítók hatékonyabb jogi védelmet kapjanak a nagy kereskedelmi láncok erőfölénnyel való visszaélése ellen termékkategóriától függetlenül, vagyis nem csak az élelmiszerek esetében. Fekete Zoltán hangsúlyozta: a szövetség azt szeretné elérni, hogy a gazdaságpolitikai tervezésben kapjon stratégiai szerepet  a márkaépítés, amely nagy hajtóerő a gazdaságban.

A közgyűlésen Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külkapcsolatokért felelős államtitkár leszögezte: a márkaszövetség és a kormány céljai, törekvései és érdekei egy irányba mutatnak, hiszen a kormánynak is alapvetése, hogy nincs erős ország erős márkák nélkül. Ígéretet tett arra, hogy a kormány a szakpolitika alakításakor a jövőben kiemelten figyelembe fogja venni a márkaépítés által előálló nemzetgazdasági értékeket, és kifejezetten támogatni kívánja a márkák további erősítését, valamint újabb erős márkák létrehozását. Úgy vélte, hogy a legszorosabb együttműködés a márkavédelem területén jöhet létre. Ha a szakma úgy látja, hogy ezen a területen a jelenleginél szigorúbb és hatékonyabb szabályozásra van szükség, a kormány örömmel veszi az erre vonatkozó javaslatot - jelentette ki.

Magyar Márkaszövetség
A Magyar Márkaszövetségnek 56 magyar és külföldi tulajdonú cég a tagja, amelyek a hazai FMCG piac 90 százalékát fedik le. A szövetségnek a közgyűlésen ismertetett friss felmérése szerint a tagvállalatok nettó árbevétele 2011-ben 1793 milliárd forint volt, az általuk az államkasszába befizetett adók és járulékok összege pedig 452 milliárd forintot tett ki. A Magyarországon eddig megvalósított beruházásaik értéke 680 milliárd forintot tesz ki. A tagvállalatok mintegy 23 ezer főt foglalkoztatnak.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo