Kell az energiaital a nemzet trafikjaiba

A nemzeti trafikhálózat hosszútávon csak akkor lehet nyereséges, ha a trafikosok a dohánytermékek mellett energiaitalt és kaparós sorsjegyet is árusíthatnak a Nemzeti Dohányboltok Szövetsége szerint.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

„A hosszútávon is működőképes dohány-kiskereskedelmi struktúra megteremtéséhez elengedhetetlenül szükséges, hogy a koncessziónyertes pályázók számára a valóban biztos jövedelem feltételei adottak legyenek. Ennek egyik alapvetése a nemzeti dohányboltokban a széleskörű termékkör kialakítása és a hosszú távon biztosított finanszírozás megteremtése” – mondta el Janzsó Tamás, a Nemzeti Dohányboltok Szövetségének alelnöke a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett konferencián.

A dohánytermékek mellé kell az égetet szesz és az üdítő is a trafikoknak

A 2013. július 1-től nyíló nemzeti dohányboltok kínálatában ugyanis a jelenlegi törvényi szabályozás, kizárólag dohánytermékek, egyéb dohányzási kellékek, valamint a szerencsejáték szervezéséről szóló törvény által szabályozott sorsolásos játék és fogadás bonyolításával kapcsolatos termékek árusítására biztosít lehetőséget.

A Nemzeti Dohányboltok Szövetsége támogatja Gyulay Zsolt (Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. elnöke) arra vonatkozó javaslatát, hogy a hírlap, az égetett szesz, a kávé, az energiaital, az üdítő és az ásványvíz is kerüljön be a nemzeti dohányboltok kínálatába. Az NDSZ szerint ez jelentősen javítaná az újonnan megnyíló üzletek jövedelmezőségét, hiszen a jelenlegi pályázati kiírás termékportfolióra vonatkozó feltételei mellett, ami kizárólag dohánytermékek, dohányzási kellékek és a szerencsejáték termékek árusítását teszi lehetővé, a dohánytermékek alacsony árréséből adódóan nehezen tehető majd nyereségessé a dohányboltok üzemeltetése.

A Nemzeti Dohányboltok Szövetségének adatai alapján bemutatásra került modell számításai szerint: egy koncesszió által üzemeltetett dohánybolt nagyságrendileg 6-7 milliós forgalmat jelent. A dohánytermékek jelenlegi, átlagos árrésével kalkulálva (3-5%), a dohányzási kellékek forgalmát hozzávéve (amely körülbelül 5%-a a dohánytermék forgalomnak, természetesen a bolt elhelyezkedésétől, vásárlói körétől, és még több tényezőtől függően), optimális esetben a dohányzási kellékek várható magasabb árrését (25-30 % átlagosan) is belekalkulálva kb. 6 - 7%-os átlag haszonnal számolhat egy trafikos. Ez a 6-7 milliós havi forgalomnál kb. 350.000-400.000 Ft-ot jelent, amelynek fedeznie kell az üzlet üzemeltetésének összes költségét és az alkalmazotti bért is. „A termékkínálat bővítésnek minden eleme csak javítani tud ezen a számon, azaz jövedelmezőbbé tehetné a trafikok működését” – tette hozzá Janzsó.

Válaszút előtt a trafikosok
Alapvetően a kiskereskedők érdekeit szolgálja a trafiktörvény a Magyar Dohány Kiskereskedők Egyesülete (MDKE) szerint, azt azonban negatívumként értékelik, hogy a jogszabály kizárólag dohány- és dohányzással összefüggő termékekre szűkítette le a dohányboltokban árusítható termékek körét. Az egyesület szerint akik eddig is a dohánykereskedelemből szerezték bevételük 80 százalékát, azoknak nem hozhat jelentős változást az új szabályozás. Azoknak viszont, akiknél csak 50 százalék körüli ez az arány, dönteniük kell, hogy folytatják-e az új feltételrendszer mellett. Amennyiben belevágnak, új üzletpolitikát kell kidolgozniuk – hívta fel a figyelmet a szervezet

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo