hirdetés

Ismerősökön keresztül kötik a legtöbb üzletet

A magyarok jelentős része közös ismerősön keresztül találja meg potenciális üzleti partnereit, a kapcsolatépítésben a sales manager és a hideghívás csak elenyésző szerepet tölt be, derült ki az első magyar online üzleti közösség közvélemény-kutatásából.

Van kiút az értékválságból? Megállítható az akkugyárak terjedése itthon?
Van még jövőnk az EU-ban?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Donáth Annával, a Momentum EP-képviselőjével - vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2023. október 4. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

hirdetés

A magyar vállalkozásoknak általában a legnagyobb kihívást a folyamatos üzletszerzés és a minőségi partnerkapcsolatok kiépítése jelenti. Egy friss felmérésben a magyarok ajánlatkérési sajátosságait próbálták a lehető legalaposabban feltérképezni.

A hamarosan induló első magyar online üzleti közösség, a Brillit kutatása egyebek között arra is rámutatott, hogy a megkérdezettek többsége üzleti ügyei intézése során főként keresőprogramokat, e-mailt és weboldalakat használ rendszeresen. Kiderült az is, hogy az emberek legszívesebben hirdetésben vagy online keresés útján kérnek ajánlatokat.

Kép: Pixabay

Az ismerősökre hagyatkozunk

A felmérés egyik legfontosabb megállapítása, hogy a megkérdezettek 57 százaléka az ismerősein keresztül találja meg üzleti partnereit. Ez nem meglepő, hiszen a XXI. század rohanó világában a rokonokban, haverokban, barátokban bízunk meg a leginkább.

A megkérdezettek átlagosan 2,6 órát töltenek új kapcsolatok építésével, melyet a legtöbben hetente ismételnek. Ebből is látszik, hogy milyen fontos szerepet tölt be az emberek életében az ismerkedés. A legtöbben ajánlás alapján, internetes keresés útján vagy hirdetésben szoktak ajánlatot bekérni. Egyszerre spórolhatunk tehát időt, pénzt és energiát anélkül, hogy a jól bevett szokásainkon változtatni kellene. Az, hogy valaki elfogad-e egy ajánlatot ténylegesen, jellemzően a korábbi együttműködések minőségétől, illetve a referenciáktól függ, kevésbé számít az ár.

Hét tuti nyerő tipp kapcsolatépítésre az üzleti partikon
Nincs is jobb ennél az időszaknál, amikor újra eljön az évzáró partik ideje. A kellemest a hasznossal összekötve többet érhetünk el ilyenkor ebben a laza hangulatban személyes kapcsolatépítéssel, mint máskor hónapokon át az üzleti kommunikáció szokványosabb módszereivel.
hirdetés

Véleményvezér

Szijjártó Péter nagyon örül az oroszbarát Fico győzelmének, a szlovákiai magyar szövetség bukására egy szót nem veszteget

Szijjártó Péter nagyon örül az oroszbarát Fico győzelmének, a szlovákiai magyar szövetség bukására egy szót nem veszteget 

A Kuciak-gyilkosságot követő 2018-as bukása után Robert Fico nagyobb orosz barátságot és kemény EU-ellenességet hirdetett.
9 milliárd forintnál tart a sámándob

9 milliárd forintnál tart a sámándob 

A 2015-ös milánói világkiállításra készült Sámándob-pavilon építésére a kormány 2,3 milliárd forintot adott, majd közel 2 milliárd forintot szavazott meg programokra, hogy mindez kiegészüljön egy további 900 milliós pótköltségvetéssel. Most újabb 4 milliárd forintnál tartunk.
Az osztrák vasutasoknak elegük lett magyar kollégáikból

Az osztrák vasutasoknak elegük lett magyar kollégáikból 

Tényleg egészen elképesztő, hogy a magyar vasút mennyire képtelen megfelelni a kor elvárásainak.
A magyar élelmiszer-infláció fele az állami adóemelések eredménye

A magyar élelmiszer-infláció fele az állami adóemelések eredménye 

Érdekes az állami kommunikáció. Miközben folyamatosan az infláció elleni harc hőseként mutatja magát be a kormány az élelmiszer áremelkedés felét a kabinet generálta.
Szijjártó Péternek szerepelnie kellene a Kőgazdag Fiatalok című reality showban

Szijjártó Péternek szerepelnie kellene a Kőgazdag Fiatalok című reality showban 

Igazságtalan, hogy külügyminiszterünk nem kapott lehetőséget a legújabb, nézőszámot döntögető reality showban. Pont ugyanúgy él és gondolkodik, mint az ott szereplők.
A magyar kutatók is kárvallottjai ez egyetemi modellváltásnak

A magyar kutatók is kárvallottjai ez egyetemi modellváltásnak 

A nyilvánosság előtt nagy hangsúlyt kapott, hogy az Európai Unió kizárta a hallgatóknak szóló Erasmus programból a modellváltó magyar egyetemeket. Kevesebben tudják, hogy a kutatók is bajba kerültek.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo