Ismerősökön keresztül kötik a legtöbb üzletet

A magyarok jelentős része közös ismerősön keresztül találja meg potenciális üzleti partnereit, a kapcsolatépítésben a sales manager és a hideghívás csak elenyésző szerepet tölt be, derült ki az első magyar online üzleti közösség közvélemény-kutatásából.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar vállalkozásoknak általában a legnagyobb kihívást a folyamatos üzletszerzés és a minőségi partnerkapcsolatok kiépítése jelenti. Egy friss felmérésben a magyarok ajánlatkérési sajátosságait próbálták a lehető legalaposabban feltérképezni.

A hamarosan induló első magyar online üzleti közösség, a Brillit kutatása egyebek között arra is rámutatott, hogy a megkérdezettek többsége üzleti ügyei intézése során főként keresőprogramokat, e-mailt és weboldalakat használ rendszeresen. Kiderült az is, hogy az emberek legszívesebben hirdetésben vagy online keresés útján kérnek ajánlatokat.

Kép: Pixabay

Az ismerősökre hagyatkozunk

A felmérés egyik legfontosabb megállapítása, hogy a megkérdezettek 57 százaléka az ismerősein keresztül találja meg üzleti partnereit. Ez nem meglepő, hiszen a XXI. század rohanó világában a rokonokban, haverokban, barátokban bízunk meg a leginkább.

A megkérdezettek átlagosan 2,6 órát töltenek új kapcsolatok építésével, melyet a legtöbben hetente ismételnek. Ebből is látszik, hogy milyen fontos szerepet tölt be az emberek életében az ismerkedés. A legtöbben ajánlás alapján, internetes keresés útján vagy hirdetésben szoktak ajánlatot bekérni. Egyszerre spórolhatunk tehát időt, pénzt és energiát anélkül, hogy a jól bevett szokásainkon változtatni kellene. Az, hogy valaki elfogad-e egy ajánlatot ténylegesen, jellemzően a korábbi együttműködések minőségétől, illetve a referenciáktól függ, kevésbé számít az ár.

Hét tuti nyerő tipp kapcsolatépítésre az üzleti partikon
Nincs is jobb ennél az időszaknál, amikor újra eljön az évzáró partik ideje. A kellemest a hasznossal összekötve többet érhetünk el ilyenkor ebben a laza hangulatban személyes kapcsolatépítéssel, mint máskor hónapokon át az üzleti kommunikáció szokványosabb módszereivel.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo