Így készítsünk eredményes karácsonyi kampányt

Sok vállalkozó számol be arról, hogy sosem az ötleten csúsznak el a marketinges dolgai, hanem inkább a gyakorlati megvalósításon. Leginkább a tudatos tervezés és a következetes kivitelezés az, ami gondot okoz. És így van ez a karácsonyi kampánynál is. Az alábbi, szakértőnk által készített karácsonyi kampány sablon segítségével idén kínlódás nélkül, idejében, összeszedett év végi kampányt lehet útjára indítani.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kép:sxc

Karácsonyi kampány lépésről lépésre

1. Termékünkből karácsonyi ajánlat

lőször is gondoljuk át, hogy a termékünket, szolgáltatásunkat, hogyan lehet karácsonyi ajánlatba csomagolni. Érdemes megfigyelni, hogyha bármilyen egyszerű, hétköznapi tárgyat karácsonyi mintás csomagoló papírba csomagolunk, annak egyből megváltozik a funkciója és az értéke. Gondoljuk ki, mi lehet az a „csomagoló papír”, amitől most év végén, aktuális lesz a cégünknél vásárolni.

2. Rendeljünk hozzá célközönséget!

Lehet, hogy többféle célközönségnek is tetszene az ajánlatunk, de ha ezek a célcsoportok több ponton is eltérnek egymástól, nem szólíthatjuk meg őket ugyanazzal a szöveggel és üzenettel, hanem érdemes lesz külön kommunikálni nekik. Például üzletemberek, kismamák, 50+ korosztály, tinik, egyes szakma képviselői, stb, ezek mindenkinél más lehet a probléma, így más megközelítést is igényel.

Tizenegy tipp a jó karácsonyi szezonhoz!
Hiába tűnik úgy, hogy messze vannak még az ünnepek, valójában épp időben vagyunk ahhoz, hogy nyugodtan fel lehessen készülni az év minden kereskedő szempontjából legfontosabb időszakára. Aki nem készül fel, komoly bevételektől eshet el. Szakértőnk segítségével egy jóval sikeresebb Karácsonyt ünnepelhet!
3. Útvonaltervezés, avagy képzeljük el előre a folyamatot!

Tervezzük meg, hogyan jut el az üzenet a kiválasztott célközönségnek. Mi lehet az a marketing csatorna, ahol a célcsoport találkozik az ajánlattal? Gondoljuk át, kik lehetnek azok, akik viszik a hírünket, és segíthetnek a népszerűsítésben.

Sőt, ma már arra is van hatékony eszköz, hogy ne csak egyszer jusson el az ajánlat ugyanahhoz az érdeklődőhöz, hanem az ajánlat kövesse a kiválasztottat, mint egy hőkövető-rakéta. Ez a remarketing, ami például már a Google Adwords és a Facebook segítségével is hatékonyan működtethető. Lehetőség van azokhoz szólni újra, akik egyszer már találkoztak az ajánlattal, de még nem döntöttek mellette, jártak a honlapon, de nem vásároltak. (Itt részletesen olvashat a remarketing nyújtotta új lehetőségekről.) Érdemes tehát több lépcsős folyamatban is gondolkodni.

4. Vevővonzó tartalom a kampány lelke

Ahhoz, hogy a kampány sikeres legyen, vevőszerző szövegre is szükség lesz. Ezekkel a lépésekkel célszerű összeállítani a tartalmat: mi az üzenet; mi a vevő haszna, ha megrendeli, hiszen erre kell építeni a kommunikációt (miért éri meg, és mit nyer vele); ne maradjon ki: mit kell tennie ahhoz, hogy az övé legyen, a végén ösztönzéssel és a határidőre figyelmeztetéssel. (Abban is segítünk, hogy hogy kell olyan szöveget írni, ami tényleg elad!)

5. Ne halogassuk, amíg már késő lesz!

A halogatás csak egy újabb kudarcot eredményez. Az ötlet még nem elég, időben neki kell állni a kivitelezésnek. A karácsonyi kampányt nem lehet karácsony előtt egy héttel elkezdeni. Most kell nekiállni és végiggondolni a fenti lépéseket! Ha egyedül nem megy, vagy a napi üzletmenet nem engedi, hogy kellő időt fordítsunk rá, akkor érdemes segítőket bevonni, de semmiképpen nem érdemes kihagyni ez az idei karácsonyi szezont! (A céges ajándékok és üdvözlőlapok megtervezésével se várjunk már sokáig!)

Szilágyi Tímea mikromarketing.hu

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo