Így csökkenthető a nyaralás utáni munkahelyi stressz

Sokaknak ismerős lehet az a helyzet, amikor egy kolléga a nyári vakációból visszatérve, frissen, energikusan veti bele magát újra a munkába. Néhány hét múlva azonban visszatér a stressz. Ez a jelenség az úgynevezett nyaralás utáni kedvetlenség (post-summer blues).

A munkaterhelés növekedése és a frusztráció visszatérése miatt a kora ősz kritikus időszaknak számít a munkavállalói elégedetlenség szempontjából.

A Cisco által összegyűjtött 5 tipp azt mutatja be, hogyan csökkenthetik az együttműködési eszközök a mindennapi stresszt, és teremthetnek olyan munkakörnyezetet, amelyben hatékonyabban és nyugodtabban dolgozhatnak munkatársak.

Segíthet a rugalmas munkavégzés

A szabadság után visszatérő alkalmazottakat gyakran várják elmaradások a munkájukban. Ez a stressz azonban csökkenthető a rugalmas munkavégzés bevezetésével.

Bár vannak ezzel kapcsolatos előítéletek, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy a rugalmas munkavégzés hatékonyságot és magasabb munkavállalói elégedettséget eredményez, valamint csökkenti a hiányzást és a fluktuációt.
Felmérés szerint a vizsgált szervezetek hatékonysága több mint 13%-kal nőtt a rugalmas munkaügyi szabályozás eredményeként, miközben az elvándorlás 50%-kal csökkent. A munkavállalóknak, amennyiben erre munkakörük lehetőséget nyújt, érdemes biztosítani a távoli munkavégzés lehetőségét, időt és energiát biztosítva a nyár utáni fokozott munkaterhelés kezeléséhez. Ma már rendelkezésre állnak azok a technológiák, amelyek akár egy okostelefonra letölthető applikációval lehetővé teszik, hogy a kollégák bekapcsolódjanak a webes konferenciákba, miközben például elhozzák a gyerekeket az iskolából.

Együttműködés a kreatív munkavégzés érdekében

A kreativitás az egyik legfontosabb készség a munkavállalók esetében. Alapvető eleme az innováció előmozdításának, de a munkavállalók megtartásában is fontos szerepet játszik. A legtöbb olyan megoldás, amely lehetővé teszi a munkavállalók együttműködését és ötleteik megosztását, komoly szerepet játszik a kreativitás elősegítésében. Vannak alkalmazások, amelyek bármilyen eszközön (a virtuális táblától az okostelefonig) elérhetők és nem csak dokumentumok megosztását teszik lehetővé, de azokon a kollégák valós időben is dolgozhatnak, üzeneteket válthatnak, telefon- vagy videohívásokat indíthatnak.

A zavaró tényezők

Az online konferenciákkal kapcsolatban - minden előnyük mellett – jellemzően két kifogást szoktak felhozni. Egyrészt a nehézkes kezdést: az első 5-10 perc sokszor azzal telik, hogy a résztvevők megpróbálnak csatlakozni. A másik zavaró tényező a háttérzaj (szirénák, kutyaugatás, billentyűzetek kattogása), ha valaki elfelejti némítani a telefonját. Ezek azonban nem kell, hogy feltétlenül zavarják a koncentrációt és a megbeszélések menetét: a legújabb webes konferencia alkalmazásokhoz már egy gombnyomással lehet csatlakozni, illetve automatikusan felismerik és kiszűrik ezeket a zavaró zajokat is.

A fejlettebb megoldások vizuális támogatást is nyújtanak a résztvevőknek (mint például a felszólaló munkatársra automatikusan átváltó kamera, amely követi is a beszélőt), tovább csökkentve a zavaró tényezőket.

Együttműködés a mesterséges intelligencia (AI) alkalmazásával

Az informatikai vezetők részéről ma már elvárás, hogy az AI rendszerek megkönnyítsék a munkát az együttműködések során. A hanggal aktiválható AI asszisztensek révén a munkavállalók egyszerűen csatlakozhatnak a megbeszélésekhez. Az arcfelismerés azonosítja a jelenlévőket, a hangfelismerés pedig automatikus leiratok, memók készítésére is alkalmazható lesz a jövőben. 

Az együttműködési megoldások emberi oldala

Ma már elfogadott tény, hogy az emberi kapcsolatok fontosak a munkafolyamatok és a munkavállalói elégedettség szempontjából. Például az olyan vállalatok esetében, ahol az e-mailek személytelenek vagy túl hivatalosak, az együttműködési megoldások segíthetnek a közvetlenebb kapcsolat kialakításában.

Az együttműködési rendszerek azonban ennél többre is képesek. Például ha a rendszer előre tudja, kivel zajlik majd a megbeszélés, összegyűjti a szükséges háttérinformációkat (pl. a közösségi médiából), így a munkavállaló jobban megismerheti üzleti partnerét. Ezenkívül a szervezeti felépítést tartalmazó diagramok és a korábbi interakciók részletei is egyetlen kattintással elérhetők. Az arcfelismerés révén címkék is hozzárendelhetők az egyes résztvevőkhöz, megmutatva nevét, munkakörét vagy más kapcsolódó információt.

Véleményvezér

Magyar Péter felajánlotta az összes jobboldali médiának, hogy szívesen ad nekik interjút

Magyar Péter felajánlotta az összes jobboldali médiának, hogy szívesen ad nekik interjút 

Köszörüljük ki a csorbát üzeni Magyar Péter azoknak, akik eddig azért bírálták, mert baloldali médiumoknál beszélt.
Rekordot döntött a lengyel valuta ára a magyarral szemben

Rekordot döntött a lengyel valuta ára a magyarral szemben 

90 forint felett egy zloty ára.
Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba

Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba 

Nem is tudni melyik a nagyobb baj, hogy nincs orvos, vagy, hogy illetéktelenül lakik a polgármester a szolgálati lakásban.
Kitört a botrány, átverte a kormány a méhészeket

Kitört a botrány, átverte a kormány a méhészeket 

Lóg az orruk az átvert méhészeknek.
A világ fejlettebb része nem az atomenergia felé tart

A világ fejlettebb része nem az atomenergia felé tart 

Megújulótermelésben a sor végén kullogunk.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo