Három tanács, hogyan fogja betartani a grafikusod a határidőket

Amikor már megrendeltük egy grafikustól a munkát, mit várhatunk el annak érdekében, hogy úgy érezzük, maximálisan kiszolgáltak minket és nyugodtak lehetünk, hogy tartani fogják a határidőket?

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Minden munka és projekt alapja egy jó terv. Egy biztosan felépített alappal a munka is zökkenőmentes, és a végeredmény is magáért fog beszélni. Nem lesznek félreértések. Íme, néhány tanács, melyek abban segítenek, hogy mit várhatsz el már a munka elején, amikor megalapozhatod a profi munkaelvárásodat és végül megbecsült „MEGRENDELŐNEK” érezheted magad.

Kérj ütős moodboardot!

Egy adott projekttel kapcsolatban, a jó grafikusok ötletelnek. Meg akarják érteni a megbízó cég feladatait, tevékenységeit. A moodboard nem más, mint vizuális összefoglalója az ötleteinknek, melyek egy adott projekttel kapcsolatosan eszünkbe jutnak.

Egy jó moodboardon feltűnnek a betűtípusok a színekés a képi elemek is. Forrás: Idea Fontana

Mik szerepelhetnek egy jól felépített moodboardon? Szerepelhetnek inspiráló képek, illusztrációk, fontok, mondatok, színek, színpaletták, mintázatok, textúrák, stb. Gyakorlatilag egy előzetes terv bemutató, és nevéhez híven, prezentálja azt a hangulatot, amit a grafikus kommunikálni szeretne az adott projekttel. (Itt olvashatsz arról, milyen trendek várhatók a grafikai stílusok világában az idén és jövőre!)

Az alábbi videó pedig arra is világít rá, hogy milyen fontos, hogy az elképzeléseink világosak és egyértelműek legyenek!

Várd el a részleteket is!
Szerzőnkről:
Kocsis Zoltán több mint 30 éve foglalkozik nyomdai grafikai kivitelezéssel. Pályafutása során több mint 1200 cégnek volt segítségére, arculati elemeiknek megalkotásával. Legnagyobb szakmai elismerését 2013-ban kapta, amikor Ferenc pápa megválasztása alkalmából a Köztársasági elnök az általa tervezett, bőrkötéses Szent Pál levelei könyvet adta át ajándékul a katolikus egyházfőnek. Grafikusként hiszi, hogy a jó grafikai kivitelezésnek üzletteremtő ereje van. Elhivatott, hogy a hazai kkv-k eljussanak arra a szintre, amikor a brandjüknek megfelelő arculatot építhetnek fel. Vevőszerző szóróanyagokat, katalógusokat alkothassanak.
Ha a bemutatott moodboardok alapján már látod a megfelelő irányt, kérheted is az előzetes terveket. Kisebb munka esetében akár egy egyoldalas tervet is kérhetsz, amelyen láthatod a konkrétabb terveket és a különböző részleteket. Nagyobb munka esetén akár többoldalas brosúrát is elvárhatsz. A leadott tervek nagysága esetén se feledkezz el arról, hogy a betűtípus, színek, képek harmóniában legyenek a mondanivalóval. Egy igazán kreatív grafikai stúdió a terveket digitális és offline formában is a megrendelő rendelkezésére bocsátja. Ezzel már előzetesen is megalapozhatod azt az elvárást, hogy maga a terv is elnyerje a tetszésedet.

Visszajelzés!

Mivel Te vagy az ügyfél és nem vagy jelen a tervezési fázisban, ezért az adott munka legújabb változatairól kapott visszajelzéseket joggal elvárhatod. Ne Neked kelljen folyamatosan telefonálnod, hogy az adott projekt milyen státuszban van. Ezek függvényében, ezek mentén dolgozhat tovább a munkán a grafikusod.  Ezen a ponton jellemző az adott munka sokszori oda-vissza küldözgetése, folyamatos módosítása, újratervezése, az állandó levélváltás/kommunikáció. Ez mindkét fél számára egy igen nehéz, frusztráló szakasza a közös együttműködésnek.

Egy jó kreatív grafikai stúdiónak ügyelnie kell arra, hogy ebben a szakaszban ne alakuljon ki konfliktus, amely a munka rovására menne, nehezítené a további egyeztetéseket, kommunikációt. Ezért talán a munkakapcsolat legfontosabb része, hogy megfelelően és időben kommunikáljon Veled. Ha ezt nem teszi, akkor nem jól választottál.

Jövő héten újra jelentkezem…

Szerző:

Kocsis Zoltán

Kreatív Ügynökségi igazgató

Idea Fontana Kft.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo