Az uniós bizottság tájékoztatása szerint, miközben az internetes szálloda- és repülőjegy-foglalás egyre általánosabbá válik, a fogyasztók egyre több problémával szembesülnek az online utazási szolgáltatásoknál.
Ennek visszaszorítása és megszüntetése érdekében az uniós bizottság és az unió fogyasztóvédelmi együttműködési hálózata úgy döntött, hogy felveszi a kapcsolatot a nem megfelelően működő - az előzetes vizsgálatok során összegyűjtött - 235 weboldal üzemeltetőivel és felszólítja őket a megtévesztő gyakorlat megszüntetésére, a félrevezető tartalmak javítására.
A tájékoztatás szerint a bizottság és a fogyasztóvédelmi hatóságok további ellenőrzéseket végeznek, és ha egy weboldal sérti az uniós fogyasztóvédelmi jogot, a jogsértés megszüntetésére szólítják fel - írja az MTI.
Amennyiben az üzemeltetők nem tesznek eleget a felszólításnak, a nemzeti hatóságok - az alkalmazandó nemzeti jogtól függően közvetlenül vagy a nemzeti bíróságok útján - közigazgatási vagy jogi eljárást kezdeményezhetnek ellenük.