Ezeket a cégeket keresik a befektetők!

Továbbra is az IT- és a telekommunikáció-, médiaszektorok uralták a vállalati felvásárlások és fúziók piacát 2013 első félévében Magyarországon. Az ügyletek többségét belföldi társaságok bonyolították le, a külföldi befektetők közül az amerikaiak és a németek voltak többségben – derül ki az EY legfrissebb M&A Barométeréből.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az IT és a telekommunikációs cégek a célkeresztben – Kép: SXC

„Az EY mostani és korábbi felmérései is azt mutatják, hogy Magyarországon egyre nagyobb szerepet játszik az IT- technológiai és telekommunikációs szektor a vállalati felvásárlások és fúziók piacán. Középtávon kedvez a piacnak, hogy hazánkban egyre intenzívebb a startup ökoszisztéma, melynek eredményeképpen már pár év alatt piacra kerülhetnek nagyobb tőkebevonásra alkalmas technológiai vállalatok, és a befektetői környezet is egyre támogatóbb. A felvásárláson vagy fúzión gondolkodó cégeknek azonban továbbra is tudatosan kell készülniük egy-egy ilyen tranzakcióra, a siker érdekében külső szakértőket is érdemes bevonni a folyamatba” – mondta Dezse Margaret, az EY Tranzakciós Tanácsadási Szolgáltatások Üzletágának vezető partnere.

A nyilvánosan elérhető adatok alapján a tranzakciók száma ugyan emelkedett Magyarországon 2013. június végéig, értékük azonban összességében csökkent a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. 2013 első félévében összesen 42 lezárt ügyletet hoztak nyilvánosságra a felek, amely több mint 10 százalékos növekedést jelent 2012 első hat hónapjához képest. A magyarországi tranzakciós piac becsült mérete hozzávetőlegesen 54 milliárd forint volt, ami mintegy 40 százalékos visszaesés a tavalyi év első hat hónapjához képest – mutat rá az EY félévente elkészített M&A Barométere.

Okosan is ki lehet szállni a mókuskerékből
A vállalkozás nemcsak a havi jövedelmet biztosíthatja, hanem tőkeértéke is van, amely – ha megfelelő vevőt talál – akár a nyugdíjas éveit is biztosíthatja a cégvezetőnek. Sokan azonban túl későn kapnak észbe, és azt sem tudják, mihez kezdjenek, amikor értékesíteni akarják vállalkozásukat.
A piac többségét, mintegy 60 százalékát a belföldi tranzakciók uralták az első félévben, míg a Magyarországra irányuló befektetések körülbelül 38 százalékot képviseltek. A legtöbb külföldi befektető az Egyesült Államokból, Németországból és Olaszországból érkezett. A külföldre irányuló magyar tranzakciók a teljes tranzakciószám mintegy 2 százalékát jelentették, a piacot pedig a stratégiai befektetők uralták – derül ki az EY felméréséből.

Iparági szempontból az IT-technológia, valamint a telekommunikáció-, médiaszektorok voltak a legnépszerűbbek a vállalati tranzakciós piacon. A tranzakciók harmadát ezekben az iparágakban hajtották végre, míg a lista harmadik helyén a pénzügyi szektor végzett.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo