Ez a vizsgálat rosszabbkor nem is jöhetett volna

Távolról sem a legdrágább tejcsoki a legjobb – állapította meg a Stiftung Warentest, a legnagyobb német független fogyasztóvédelmi szervezet.

A saját laboratóriumokkal, szakember-hálózattal rendelkező alapítvány vizsgálata azt tükrözte, hogy a minőség, nem pedig az ár határozza meg a tejcsokoládék rangsorát.

Kép: Pixabay

Az első helyen a „Die gute Schokolade”, azaz 'a jó csoki” elnevezésű termék végzett, amely kitűnő minősége mellett az ár/érték arányban is kiemelkedő, mivel 10 deka csak 1 euróba kerül. A 2.-4. helyre közismert márkák kerültek: Maribou, a Merci és a Milka tejcsokija.

Meglepetésre a legrosszabb eredményt a legdrágább tejcsokoládé, a Godiva terméke kapta, amelynek 10 dekája 7 euróba kerül. Az

Az unióban nem lehetnek másodosztályú termékek és vásárlók
Ha vállalatok egész Európában forgalmaznak egy terméket, amelynek országonként eltérő a minősége, akkor nem címkézhetik fel ugyanúgy és látszólag ugyanazzal a márkával, mert az a fogyasztók félrevezetését jelenti.

ok: a gyártmány erősen nikkel-tartalmú. Ez ugyan nem veszélyes az egészségre, de a tényező mindenképpen megfontolandó. Hibának számított az is,l hogy a Godiva nem tüntette fel pontosan a termék összetételének adatait.

Az utóbbi hiányosság következtében értékelték le a Lindt csokiját is. Míg ugyanis a csomagoláson vaníliavirág látható, a termék előállításánál csak a vanillin nevű ízesítőt használják.

Egyébként az elbírálásnál a szakemberek megkülönböztették a „tejcsokoládé”, illetve a „teljes tejcsokoládé” elnevezésű gyártmányokat. Az előbbieknek ugyanis legalább 25 százalék kakaót és legalább 14 százalék tejet kell tartalmazniuk, az utóbbiaknak legkevesebb 30 százalék kakaót és 18 százalék tejet. Ebben a vonatkozásban mindenesetre valamennyik vizsgált csokoládé megfelelt az előírásoknak

(Forrás: Stiftung Warentest)

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo