Erőműben égeti el hibás termékeit a H&M

Gondban a H&M: a konfekció-világcégnél 4.3 milliárd dollár értékű eladatlan áru halmozódott fel. Árleszállítást és a boltnyitások lefékezését tervezik, hogy úrrá lehessenek a nehézségeken.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

A Magyarországon is működő svéd vállalat 20 év alatt vált egyetlen stockholmi női divatboltból globális hálózattá, 4.700 üzlettel. Az idei első negyedévről szóló jelentés az első negatív volt a H&M történetében: tavaly 7 százalékkal nőtt az eladatlan árumennyiség és az idei első negyed profitja 62 százalékos csökkenést mutatott.

Kép: Pixabay

Ennek következében részvényeik ára a 2005 óta legalacsonyabb szintre csökkent. A cég évente több száz millió ruházati cikket visz piacra, s a mennyiségre jellemző, hogy Vasteras erőműve (ott volt a H&M első boltja) részben a vállalat hibás termékeinek elégetésével termel villamosenergiát.

Karl-Johan Persson vezérigazgató szerint a raktárak azért teltek meg, mert további 220 boltot nyitottak a világban és kiszélesítették internetes eladásaikat. Bírálóik viszont arra mutatnak rá, hogy rosszul kezelték a készleteket és a gyenge minőségű kínálat láttán addig hűséges vásárlóik más cégekhez pártoltak.

A Facebook már szinte kötelező
A hazai webáruházak 93 százaléka használ valamilyen online marketing eszközt, szemben az offline megoldásokkal, amelyeket csak az online áruházak fele vesz igénybe. A közösségi médiában való megjelenés már szinte alapvető, és tízből nyolc webáruház van jelen a Facebookon.
A vetélytársak között ott lesz az Amazon, amely amerikai nyitása után hamarosan Európában is megjelenik ruházati ajánlataival.

Egyébként a konfekció-piacot egyre inkább az jellemzi, hogy a vásárlók telefonjuk segítségével rendelnek, ugyanakkor nagyobb figyelmet fordítanak a minőségre.

A H&M bejelentette, hogy árleszállítással üríti ki raktárait, egyben azt várja, hogy internetes eladásait idén 25 százalékkal tudja növelni.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo