Erőműben égeti el hibás termékeit a H&M

Gondban a H&M: a konfekció-világcégnél 4.3 milliárd dollár értékű eladatlan áru halmozódott fel. Árleszállítást és a boltnyitások lefékezését tervezik, hogy úrrá lehessenek a nehézségeken.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

A Magyarországon is működő svéd vállalat 20 év alatt vált egyetlen stockholmi női divatboltból globális hálózattá, 4.700 üzlettel. Az idei első negyedévről szóló jelentés az első negatív volt a H&M történetében: tavaly 7 százalékkal nőtt az eladatlan árumennyiség és az idei első negyed profitja 62 százalékos csökkenést mutatott.

Kép: Pixabay

Ennek következében részvényeik ára a 2005 óta legalacsonyabb szintre csökkent. A cég évente több száz millió ruházati cikket visz piacra, s a mennyiségre jellemző, hogy Vasteras erőműve (ott volt a H&M első boltja) részben a vállalat hibás termékeinek elégetésével termel villamosenergiát.

Karl-Johan Persson vezérigazgató szerint a raktárak azért teltek meg, mert további 220 boltot nyitottak a világban és kiszélesítették internetes eladásaikat. Bírálóik viszont arra mutatnak rá, hogy rosszul kezelték a készleteket és a gyenge minőségű kínálat láttán addig hűséges vásárlóik más cégekhez pártoltak.

A Facebook már szinte kötelező
A hazai webáruházak 93 százaléka használ valamilyen online marketing eszközt, szemben az offline megoldásokkal, amelyeket csak az online áruházak fele vesz igénybe. A közösségi médiában való megjelenés már szinte alapvető, és tízből nyolc webáruház van jelen a Facebookon.
A vetélytársak között ott lesz az Amazon, amely amerikai nyitása után hamarosan Európában is megjelenik ruházati ajánlataival.

Egyébként a konfekció-piacot egyre inkább az jellemzi, hogy a vásárlók telefonjuk segítségével rendelnek, ugyanakkor nagyobb figyelmet fordítanak a minőségre.

A H&M bejelentette, hogy árleszállítással üríti ki raktárait, egyben azt várja, hogy internetes eladásait idén 25 százalékkal tudja növelni.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo