Erőműben égeti el hibás termékeit a H&M

Gondban a H&M: a konfekció-világcégnél 4.3 milliárd dollár értékű eladatlan áru halmozódott fel. Árleszállítást és a boltnyitások lefékezését tervezik, hogy úrrá lehessenek a nehézségeken.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

A Magyarországon is működő svéd vállalat 20 év alatt vált egyetlen stockholmi női divatboltból globális hálózattá, 4.700 üzlettel. Az idei első negyedévről szóló jelentés az első negatív volt a H&M történetében: tavaly 7 százalékkal nőtt az eladatlan árumennyiség és az idei első negyed profitja 62 százalékos csökkenést mutatott.

Kép: Pixabay

Ennek következében részvényeik ára a 2005 óta legalacsonyabb szintre csökkent. A cég évente több száz millió ruházati cikket visz piacra, s a mennyiségre jellemző, hogy Vasteras erőműve (ott volt a H&M első boltja) részben a vállalat hibás termékeinek elégetésével termel villamosenergiát.

Karl-Johan Persson vezérigazgató szerint a raktárak azért teltek meg, mert további 220 boltot nyitottak a világban és kiszélesítették internetes eladásaikat. Bírálóik viszont arra mutatnak rá, hogy rosszul kezelték a készleteket és a gyenge minőségű kínálat láttán addig hűséges vásárlóik más cégekhez pártoltak.

A Facebook már szinte kötelező
A hazai webáruházak 93 százaléka használ valamilyen online marketing eszközt, szemben az offline megoldásokkal, amelyeket csak az online áruházak fele vesz igénybe. A közösségi médiában való megjelenés már szinte alapvető, és tízből nyolc webáruház van jelen a Facebookon.
A vetélytársak között ott lesz az Amazon, amely amerikai nyitása után hamarosan Európában is megjelenik ruházati ajánlataival.

Egyébként a konfekció-piacot egyre inkább az jellemzi, hogy a vásárlók telefonjuk segítségével rendelnek, ugyanakkor nagyobb figyelmet fordítanak a minőségre.

A H&M bejelentette, hogy árleszállítással üríti ki raktárait, egyben azt várja, hogy internetes eladásait idén 25 százalékkal tudja növelni.

(Forrás: The New York Times)

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo