Emelkedni fog a kötelező díja

Kiszivárgott hírek szerint a kormány a baleseti adót egységesen a kgfb-díjak 30 százalékos mértékében állapítja meg. A kotelezo.hu internetes szakportál álláspontja szerint mindez alapvetően felforgatja majd az autós piacot, mivel az átlagdíj a tavalyi nagyon alacsony díjszintet figyelembe véve is több mint ötezer forinttal emelkedne. A megnövekedett díjakat látva a tavalyi szintnél több autós kalkulál majd díjat, megpróbálva valamennyit megspórolni az új adón.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kiszivárgott hírek szerint a kormány a baleseti adót egységesen a kgfb-díjak 30 százalékos mértékében állapítja meg. A kotelezo.hu internetes szakportál álláspontja szerint mindez alapvetően felforgatja majd az autós piacot, mivel az átlagdíj a tavalyi nagyon alacsony díjszintet figyelembe véve is több mint ötezer forinttal emelkedne. A megnövekedett díjakat látva a tavalyi szintnél több autós kalkulál majd díjat, megpróbálva valamennyit megspórolni az új adón. Ennek megfelelően örülnek a biztosítók, hogy az október 30.-án esedékes díjhirdetés előtt megszülethet a törvény,  mert ahogy mondják: legalább megszűnik a díjhirdetés körül támadt bizonytalanság.


22 ezer forint fölé ugorhat az átlagos díjszint 
Kép: flickr

„A kiszivárgott információk már nem a vétkes autósok új terhéről, hanem egy egységesen a piacra terített adóról szólnak - magyarázza Lantos Lóránt, a kotelezo.hu vezetője. - A díjemelés tehát minden autóst érinteni fog, a kérdés csupán az, hogy a biztosítók mekkora mértékben tudják és akarják majd a korábban kárt okozó sofőrökre hárítani a pótlólagos díjtömeget. Ezt úgy tudják megoldani, hogy tovább növelik az egyes bónusz-malusz kategóriák díjai között már ma is fennálló akár két-háromszoros különbséget."

A Biztosítás.hu internetes alkusz információi szerint igaz ugyan, hogy a kormány által benyújtott tervezett szerint 30  százalék lesz az adó, de a díjak várható 5 százalék körüli további esése miatt a tényleges díjemelkedés csak mintegy 25 százalék körül fog alakulni a kötelező kampányban.

Az újonnan bevezetendő adóval a tavalyi kampányban tapasztalt 17 ezerről várhatóan egy csapásra 22 ezer forint fölé ugrik a biztosítást váltók átlagos díjszintje, ha azonban a biztosítók eleve díjemelést terveztek, ez a mérték még nagyobb lehet. „Az átlagautós mindebből persze elsősorban azt fogja tapasztalni, hogy biztosítója jelentősen magasabb díjat ajánl neki a tavalyinál. Ezért aki teheti, megtakarítás reményében biztosan kalkulál majd, ezért az idei váltók száma könnyen meghaladhatja a tavalyit, dacára annak, hogy évről évre több százezerrel kevesebb az év végén lejáró kötelező biztosítások száma" - ad előrejelzést Lantos Lóránt.

A kotelezo.hu közelmúltban végzett felmérése szerint egy év alatt jelentősen nőtt az autósok árérzékenysége: ma már 74 százalékuk lenne hajlandó évi ötezer forint alatti megtakarításért is új kötelezőt kötni. Ez az érték 12 százalékponttal magasabb a tavalyi évben mért adatnál.

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo